logo
برچسب ها:
برای ریاضی نهم و تیزهوشان چی بخونم؟
2

برای ریاضی نهم چی بخونم

آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید قبل از شروع هر بحثی راجع آن صحبت کرد این است که هیچ منبع، کتاب یا جزوه ای نمی تواند جایگزین تدریس دبیر و جزوه ایشان باشد. پس توصیه ما به همه شما این است که ابتدا به طور کامل در کلاس درس، مباحث و مطالب را یاد بگیرید، ایرادات و ابهامات را برطرف سازید و سپس با توجه به نیاز خود به سراغ سایر منابع بروید.

پس از یادگیری مبحث اولیه بهترین منبع کتاب درسی است و شما باید از این کتاب شروع کنید و سوالات آن را حل نمایید. حل تمامی سوالات کار در کلاس ها، تمارین و حتی فعالیت های موجود در کتاب شما را به این اطمینان خاطر می رساند که تسلط کامل و کافی رو مبحث پیدا کرده اید. در مرحله بعد توصیه ما به شما استفاده از کتاب های کار است.

این کتاب ها که هم سطح کتاب درسی هستند، می توانند برای شروع خیلی خوب شما را راهنمایی کنند. از ویژگی خیلی خوب این نوع کتاب ها میتوان به درس نامه ها و انواع سوال مختلف اشاره کرد که تداعی کننده سوالات و درس نامه کتاب درسی هستند. در ادامه چندین مورد از این کتاب ها را به شما معرفی میکنیم.

مشاوره خرید کتاب درسی دکستاپ

بهترین کتاب های کار ریاضی نهم

کتاب کار ریاضی نهم خیلی سبز

کتاب کار ریاضی نهم خیلی سبز با هدف آماده سازی دانش آموزان جهت شرکت در آزمون های نهایی تالیف شده و در غالب کتاب کار سوالات و تمارینی را برای دانش آموزان در نظر گرفته است. درس نامه های کتاب به صورت کامل و با دید آموزشی بیان شده اند تا مخاطب به راحتی بتواند از آن استفاده کند. توضیحات جامع و شامل تمامی مطالب کتاب درسی است و در واقع پوششی برای آن می باشد. کتاب هم سطح کتاب درسی است و مباحث فراتر جایی در آن ندارند. تنوع سوال در بخش های متفاوت نیز از ویژگی های برجسته کتاب است که مخاطب را با انواع سوال آشنا می سازد. وجود سوالات آزمون نهایی استان های مختلف نیز  مخاطب را تا سطح زیادی به آمادگی کامل می رساند.

دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب کار ریاضی نهم کامل طلایی

کتاب کار ریاضی نهم کامل طلایی در سطح عمومی تالیف شده و تنها شامل مطالب و مباحث هم سطح کتاب درسی می باشد و خبری از موضوعات پیشرفته و خارج از کتاب نیست. درس نامه های کتاب کامل و با توضیحات آموزشی هستند به طوریکه مخاطب به راحتی می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند. طبقه بندی درس نامه ها بر اساس کتاب درسی است. پس از هر درس نامه سوالات مربوط به آن آمده تا مخاطب خود را بسنجد. آزمون های مستمر درس به درس نیز تا حدود زیادی به مخاطب کمک میکند تا خود را در شرایط آزمون قرار دهد. در کنار تمام این موضوعات سوالات فصل و سوالات تستی با پاسخ کامل نیز مخاطب را به طور کامل آماده می سازد تا به راحتی در آزمون های ترم شرکت کند.

 

کتاب کار و تمرین ریاضی نهم مبتکران

درس نامه های کتاب کار و تمرین ریاضی نهم مبتکران صرفا جهت یادآوری بیان شده اند و جنبه آموزشی ندارند. گفته شده اند تا مخاطب مطالب و مباحث را به خاطر بیاورد. اما تمارین و سوالات کتاب خیلی خوب انتخاب شده اند، به طوریکه تمامی مباحث کتاب درسی را پوشش می دهند. انواع سوالات در طیف های مختلفی در کتاب آورده شده تا مخاطب را با جنبه های متفاوت موضوع آشنا کند. سوالات کتاب به صورت تشریحی و همگی تالیفی هستند. مخاطب اصلی کتاب دانش آموزان پایه نهمی هستند که هدفشان تسلط روی مباحث پایه ای و قبولی در آزمون های نهایی است.

دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب ریاضی نهم کار جویای مجد

هدف اصلی کتاب کار ریاضی نهم جویامجد ارائه نمونه سوالات متنوع و متعدد و تا حدودی استاندارد است تا مخاطبین برای شرکت در آزمون نهایی نهم آماده شوند. کتاب درس نامه ندارد و تنها شامل سوالات تشریحی است. سوالات کتاب همگی تالیفی هستند که همگی ترکیبی از تمارین، کار در کلاس و فعالیت های کتاب درسی می باشند به طوریکه پوششی برای کتاب درسی است. طبقه بندی نیز بر اساس مباحث کتاب درسی صورت گرفته است تا مخاطب به راحتی بتواند از کتاب استفاده کند. البته کتاب پاسخ نامه تشریحی و سوال تستی ندارد.

 

بهترین کتاب های آمادگی امتحان نهایی ریاضی نهم به همراه نمونه سوالات استاندارد

برخی از دانش آموزان با توجه به محدودیت زمانی به دنبال کتاب های هستند که آن ها را در حداقل مدت زمان، برای شرکت در آزمون های نهایی آماده سازد، یا در کنار نمونه سوالات متنوع به دنبال کتاب هایی هستند که آزمون های استاندارد نیز داشته باشند. این دسته از دانش آموزان می توانند از کتاب های زیر استفاده کنند.

 

ریاضی نهم پیشتاز خیلی سبز

شامل درس نامه های کاملی است که با دید آموزشی نوشته شده اند تا مخاطب را به یک سطح علمی مشخص برساند. خواننده می تواند به صورت خود آموز از درسنامه ها استفاده کند . مباحث هم سطح کتاب درسی است و در برخی موارد کمی بالاتر از است. همه مباحث در راستای آزمون های داخلی و نهایی نوشته شده اند تا مخاطب مهارت خود را بالا ببرد. سوالات هم به صورت تشریحی و تستی هستند و علاوه بر سوالات تالیفی، سوالات آزمون های مختلف را هم پوشش می دهند. وجود سوالات متنوع و هم سطح آزمون های نهایی کتاب را به یک منبع استاندارد تبدیل کرده است و همه مخاطبین می توانند از آن استفاده کنند.

دانلود نمونه این کتاب

 

ریاضی نهم نشر الگو

درس نامه های کتاب ریاضی نهم الگو بسیار کامل و دقیق و البته هم سطح کتاب درسی هستند. توضیحات روان و ساده است به طوریکه به راحتی می توان با آن ها ارتباط برقرار کرد. این درس نامه ها خود آموز هستند به طوریکه با مطالعه آنها به راحتی می توان به عمق مطالب پی برد. طبقه بندی بر اساس مباحث کتاب درسی صورت گرفته تا مخاطب بتواند به راحتی ارتباطی میان آن با کتاب درسی برقرار کند. تمارین کتاب به سه بخش اصلی تقسیم شده اند. بخش اول سوالات تستی هستند. بخش دوم تمرینات تشریحی و در بخش سوم نمونه سوالات آزمون نهایی سال های قبل آورده شده تا مخاطب بتواند خود را برای شرکت در این آزمون ها آماده کند. البته تمرکز اصلی کتاب روی سوالات تشریحی است.

دانلود نمونه این کتاب

 

ریاضی نهم سیر تا پیاز گاج

کتاب ریاضی نهم سیرتاپیاز گاج در سه بخش متفاوت و مجزا اما به هم مرتبط تالیف شده است که با مرور هر قسمت می توان به بخشی از نکات و مباحث کتاب ریاضی نهم تسلط پیدا کرد. بخش اول آموزش وتمرین است. در این بخش به طور ویژه روی درس نامه ها مانور داده شده است. تدریس درس به درس انجام شده است و در هر درس با ارائه آموزش و مثال های آموزشی سعی در انتقال مطلب بوده است. در بخش دوم سوالات تشریحی بر اساس طبقه بندی دروس انجام شده است، تا مخاطب پس از هر قسمت سوالات آن را حل کند. سوالات همگی تالیفی اما در سطح آزمون های نهایی هستند. بخش سوم شامل نمونه سوالات درس به درس به صورت تستی و  چهارگزینه ای است.

دانلود نمونه این کتاب

 

ریاضی نهم امتحانی جویای مجد

کتاب ریاضی نهم امتحانی جویا مجد فاقد درس نامه است و تمرکز اصلی آن روی نمونه سوالات استاندارد و متنوع است. طبقه بندی سوالات بر اساس کتاب درسی انجام شده است. در هر قسمت انواع تمرین و در طیف های گوناگون آورده شده تا مخاطب را با تمامی نکات آشنا کند. تمارین تشریحی و تالیفی استاندارد و در چارچوب آزمون نهایی هستند. تمرینات فصل میزان تسلط را روی کل فصل محک می زند. در کنار سوالات تشریحی سوالات تستی نیز قرار دارند تا در جهت افزایش مهارت تست زنی مخاطب نیز کمک کرده باشد. کتاب هم سطح کتاب درسی است و هر سطح آموزشی از آن استفاده میکند. این کتاب میتواند در طول سال تحصیلی همراه دانش آموز باشد.

دانلود نمونه این کتاب

 

ریاضی نهم اسفندیار

کتاب ریاضی نهم اسفندیار به صورت یک دفترچه انتشار پیدا کرده است و تنها شامل نمونه سوالات آزمون های نوبت اول و دوم به همراه پاسخ نامه تشریحی و فلش کارت است که نکات هر درس را به طور خلاصه بیان میکند. کاربرد این کتاب تنها در شب های امتحان است تا مخاطب با در دسترس داشتن نمونه سوالات استاندارد خود را برای شرکت در آزمون نهایی آماده کند.

 

بهترین کتاب های تست ریاضی نهم و تیزهوشان

بسیاری از دانش آموزان مایلند مباحث را به صورت کامل تر و همراه با مباحث تیزهوشان و فراتر از کتاب درسی  به همراه تست آموزش ببینند تا خود را برای شرکت در آزمون های تیزهوشان آماده نمایند. برای این دسته از دانش آموزان کتاب های جامع  زیر پیشنهاد می شود.

 

ریاضی نهم حرفه ای ها مبتکران

کتاب ریاضی نهم حرفه ای ها مبتکران فاقد درس نامه است و تمرکز اصلی آن روی نمونه سوالات تستی است. سوالاتی که مخاطب را برای شرکت در آزمون های متنوعی هم چون ورودی مدارس برتر، تیزهوشان، شرکت در مسابقات متنوع و .. آماده میکند. مباحث نه تنها کتاب درسی را پوشش می دهند بلکه شامل مطالب پیشرفته و بالاتر از سطح کتاب درسی نیز می باشند؛ به طوریکه این کتاب یک منبع استاندارد تستی خواهد بود. پاسخ نامه تشریحی کتاب بسیار دقیق است به طوریکه مخاطب به راحتی می تواند در صورت نیاز ابهامات پیش آمده را برطرف کند.

دانلود نمونه این کتاب

 

ریاضی نهم کاهه

کتاب ریاضی نهم کاهه یکی از بهترین و کاملترین منابع موجود است که به خوبی توانسته با توجه به روند تغییرات آموزشی هر آنچه را دانش آموز نیاز دارد تا به یک آمادگی کامل برسد، در اختیار وی قرار داده است. تعداد فصل های این کتاب از کتاب درسی بیشتر است و برای برخی از بخش ها مانند رادیکال و دستگاه دو معادله دومجهول، بخش ویژه ای را در نظر گرفته است. درس نامه های کتاب بسیار کاملند حتی به مباحث پایه های قبل نیز در صورت لزوم اشاره کرده است. توضیحات با دید آموزشی نوشته شده اند تا مخاطب بتواند به آن ها تسلط پید کند. درس نامه ها هم مباحث پایه ای و هم مباحث پیشرفته را شامل می شوند. سوالات کتاب به صورت تستی هستند. سوالات در سطوح مختلف آورده شده اند و طبقه بندی بر اساس درس نامه ها صورت گرفته است. در کنار تست های تالیفی، تست ها و سوالات آزمون های مختلف نیز در بین سوالات دیده میشود. مخاطب اصلی کتاب داوطلبین آزمون های تیزهوشان و ورودی مدارس برتر هستند.

دانلود نمونه این کتاب

 

ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبز

کتاب ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبز در دو جلد به تالیف رسیده است. جلد اول شامل درس نامه، مثال های آموزشی و سوالات تستی و در جلد دوم پاسخ نامه تشریحی آورده شده است. درس نامه های کتاب کامل هستند و تمامی مباحث از ساده و هم سطح کتاب درسی تا مباحث پیشرفته را شامل می شود. درس نام های دارای حجم کمی هستند و صرفا به عنوان یادآوری آورده شده تا مخاطب را به یک آمادگی کامل برساند. مباحث به صورت موضوعی طبقه بندی شده اند. طبقه بندی سوالات نیز بر اساس درس نامه ها صورت گرفته است. سوالات تستی عمدتا از آزمونهای مختلفی همچون تیزهوشان، نمونه دولتی ورودی مدارس برتر و … گرفته شده اند. داوطلبین شرکت در این آزمون ها با مرور و مطالعه کتاب به یک آمادگی نسبتا کاملی می رسند.

دانلود نمونه این کتاب

 

ریاضی نهم گل پلاس گلواژه

ارائه درس نامه های کاربردی به همراه نمونه سوالات پیشرفته از اهداف اصلی تالیف کتاب ریاضی نهم گل پلاس گلواژه است. سطح کتاب بالاست و عمدتا شامل مباحث و مطالب فراتر از سطح کتاب درسی است. از ویژگی  خوب کتاب می توان به آزمونهای سنجش آغازین آن اشاره کرد که قبل از شروع هر فصل در نظر گرفته شده اند تا مخاطب میزان تسلط خود برروی کتاب درسی را بداند و با توجه به درصد پاسخ گویی مسیر و گام های بعدی برای وی مشخص خواهد شد. درگام های بعد بسته های آزمون وجود دارند که مخاطب در صورت ضعف در هر قسمت به سوالات مربوطه ارجاع داده خواهد شد. وجود سوالات شناسنامه دار و سطح بندی شده تا حدود زیادی میزان آمادگی مخاطب روی مباحث و آزمون های مختلف را مشخص می کند.

دانلود نمونه این کتاب

 

ریاضی نهم جامع مبتکران

کتاب ریاضی نهم جامع مبتکران در 2 جلد تالیف شده است که در جلد اول درس نامه و سوال و در جلد دوم پاسخ نامه تشریحی قرار دارد. درس نامه های کتاب به صورت خلاصه هستند و صرفا جهت یادآوری بیان شده اند تا مخاطب مباحث را به خاطر بیاورد. البته نکات بسیار کاربردی هستند. سوالات همگی تستی و  بر اساس درس نامه ها و در دو سطح  طبقه بندی شده. در سطح اول سوالات تستی نسبتا ساده قرار دارند که مخاطب این سوالات همه دانش آموزان هستند، اما در سطح دوم سوالات کمی متفاوت، پیچیده و چالشی می باشند. عمده سوالات تالیفی هستند اما در کنار سوالات تالیفی کتاب دارای نمونه سوالات آزمونهای متنوع و مختلفی همچون تیزهوشان، نمونه دولتی، ورودی مدارس برتر و .. است.  پاسخ نامه بسیار کامل و با توضیحات مکمل است.

دانلود نمونه این کتاب

1 دیدگاه
  • ستاره پاسخ دهيد 7 / 09 / 1402

    کتاب تست آزمون ریاضی نهم علامه حلی هم عالیههههه