logo
چگونه از بوک مارکت برای تبلیغات استفاده کنیم؟
0

چگونه از بوک مارکت برای تبلیغات استفاده کنیم؟

آیا تا به حال نام بوکمارک به گوشتان خورده است؟ آیا می‌دانید بوک مارک چیست؟ بوکمارک‌ یا نشانگر کتاب بیشتر برای علامت‌گذاشتن بین کتاب‌ها کارایی دارد و بیشتر مورد استفاده افراد کتابخوان است. آن‌ها از این ابزار برای نشانه‌گذاری صفحات خوانده شده کتاب استفاده می‌کنند.

این ابزار با گذشت زمان از حالت یک نشانک کتاب کاغذی ساده درآمده و کاربردهای دیگری پیدا کرده است. در دنیای پر سرعت بازاریابی دیجیتال و تبلیغات، می‌توان از روش‌های سنتی برای ایده‌یابی و ترکیب آن با روش‌های نوین بهره گرفت.

استفاده از خدمات چاپ در تولید بوک مارک که ابزاری ساده و در عین حال قدرتمند است این توانایی را دارد که در بازاریابی کسب و کار و افزایش آگاهی از برند کمک کند. در این مقاله، روش‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم تا متوجه شوید چاپ نشانک‌ها می‌تواند روی تلاش‌ شما برای بازاریابی تاثیر گذاشته و به موفقیت کسب‌ وکارتان کمک ‌کند.

مشاوره خرید کتاب درسی دکستاپ

استفاده از مواد ملموس یا فیزیکی در بازاریابی

در عصری زندگی می‌کنیم که تحت سلطه کانال‌های بازاریابی دیجیتال است و می‌توان از فیزیکی بودن مواد چاپی صرفه‌نظر کرد مگر آن‌ که پای ایده منحصر به فردی در میان باشد، مثل نشانک‌ها. نشانک‌ها می‌توانند به صورت پلی بین دنیای فیزیکی و دیجیتال عمل کنند و می‌توان از آنها به عنوان یک ابزار بازاریابی همه کاره و موثر استفاده کرد.

یکی از مزایای اصلی استفاده از بوک مارک چاپی به عنوان ابزار بازاریابی، مقرون به صرفه بودن آن است. در مقایسه با مواد دیگر مانند خودکار، تولید نشانک‌ها نسبتاً ارزان است. این باعث می‌شود برای کسب و کارهای کوچک و استارت آپ‌هایی با بودجه محدود انتخاب ایده آلی باشد.

طراحی نشانک‌های سفارشی چشم‌نواز که روی آن‌ها لوگو، اطلاعات شرکت، پیام یا شعار تبلیغاتی در نظر گرفته شده است می‌تواند ایده خوبی باشد و می‌توانید آن‌ها را در رویدادهای محلی، نمایشگاه‌های تجاری یا حتی به عنوان بخشی از بسته بندی خود توزیع کنید.

این استراتژی بازاریابی کم‌هزینه به شما امکان می‌کند که مخاطبان بیشتری را با خود همراه کنید حتی مخاطبانی که شاید با دیدن بوک‌ مارک‌ها تعجب کرده و از خود بپرسند بوک مارک چیست و کاربرد آن کجاست؟!

برخلاف تبلیغات دیجیتالی که به راحتی می‌توان آنها را نادیده گرفت یا فراموش کرد، بوکمارک‌های سفارشی طول عمر بیشتری دارند. وقتی شخصی از یک نشانک تبلیغاتی برای نشان دادن برند خود استفاده می‌کند، هر بار که برای کتابی مورد استفاده قرار می‌گیرد، آن برند دیده می‌شود.

وقتی افراد به صورت مکرر در معرض تبلیغ آن برند قرار می‌گیرند این موضوع به تقویت آگاهی از برند کمک کرده و یک اثر ماندگار ایجاد می‌کند. علاوه بر این، بوک مارک اغلب بین دوستان و خانواده به اشتراک گذاشته می‌شود و دامنه دسترسی برند را بیشتر می‌کند. این بازاریابی دهان به دهان می‌تواند منجر به افزایش شناخت برند و مشتریان جدید بالقوه شود.

بازاریابی هدفمند

نشانک‌ها برای یک بازاریابی هدفمند بسیار مفید هستند. می‌توانید طرح و پیام نشانک‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنید که افراد خاصی نسبت به آن علاقه‌مند شوند. این ایده یک روش استفاده از بوک مارک کاغذی است. برای مثال اگر کتابفروش هستید می‌توانید در طراحی نشانک از نویسندگان پرفروش یا سبک‌های مختلف استفاده کنید.

این ایده می‌تواند در میان مخاطبان هدف شما تاثیرگذار بوده و سیل جمعیت را به سوی کسب و کار شما هدایت کند. نشانک‌ها، فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که بتوانید پیام برند و طراحی منحصر به فرد خود را انتقال دهید. شما می‌توانید با استفاده از اشکال، رنگ‌ها و تصاویر مختلف، برند خود را معرفی کنید.

طراحی مینیمال یا پرجنب و جوش فرقی نمی‌کند، می‌توان بر روی نشانک‌ کتاب کاغذی با توجه به برند خود طرحی را سفارشی دهید. نشانک‌ها را می‌توان برای تبلیغ فروشگاه‌های لوازم تحریر که همه نوع محصول از مداد گرفته تا پلنر هم استفاده کرد.

امکان طراحی روی بوکمارک‌ها بی‌پایان است و به شما امکان می‌دهد انواع بوک مارک‌ را تولید کنید که نه تنها به‌عنوان ابزارهای کاربردی عمل می‌کنند، بلکه به ‌عنوان آثار هنری نیز به کار می‌روند و با وجود این که مردم از خود می‌پرسند بوک مارک چیست اما تمایل دارند آن‌ها را به دلیل جذابیتشان نگه دارند.

اکنون که مزایای چاپ نشانک را به عنوان یک ابزار بازاریابی بررسی کردیم، در ادامه شما را با برخی از راه‌های استفاده از نشانک‌ها در بازاریابی و جذب مشتری آشنا خواهیم کرد.

هدیه در رویدادهای مختلف

توزیع نشانک کتاب کاغذی را در رویدادهایی مانند نمایشگاه‌های کتاب، نمایشگاه‌های تجاری یا گردهمایی‌های اجتماعی در نظر بگیرید. این رویدادها فرصتی عالی برای ارتباط با مشتریان بالقوه بوده و می‌توانید برند خود را به آن‌ها معرفی کنید. بر روی نشانک تبلیغاتی خود فراخوانی ترتیب دهید و همه را تشویق کنید تا از وب‌سایت شما دیدن کرده و شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

اگر محصولات فیزیکی می‌فروشید، به بسته بندی خود یک نشانک هم اضافه کنید. شاید در ابتدا از خود بپرسند بوک مارک چیست اما بعد از دیدن آن هیجان‌زده می‌شوند زیرا شما یک آیتم مفید و به یاد ماندنی نیز به آن‌ها هدیه داده‌اید. مشتریانتان را تشویق کنید تا از تصاویر خریدشان عکس گرفته و در شبکه‌های اجتماعی با یک هشتک اختصاصی آن را به اشتراک بگذارند تا بیشتر دیده شود.

با نویسندگان و اینفلوئنسرها همکاری کنید

اگر تجارت شما با دنیای ادبیات مرتبط است، همکاری با نویسندگان، باشگاه‌های کتاب یا تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یک استراتژی بازاریابی قدرتمند باشد.

نشانک‌های چاپ شده با طراحی سفارشی که حاوی کتاب‌ها یا محتوای آن‌ها می‌باشد یک روش استفاده از بوک مارک کاغذی چاپی است و می‌توان آن را در اختیار نویسندگان و … قرار دهید. در عوض، از آنها بخواهید برند شما را برای دنبال کنندگان خود تبلیغ کنند تا یک مشارکت سودمند دوجانبه ایجاد ‌شود.

تبلیغات و مسابقات آنلاین یا آفلاین را میزبانی کنید که شامل نشانک‌ کتاب کاغذی سفارشی شما می‌شود. برای مثال، می‌توانید یک مسابقه ایجاد کنید که در آن شرکت‌کنندگان، عکس‌های خود را با استفاده از نشانک‌های شما به روش‌های منحصربه‌فردی به اشتراک می‌گذارند. برای ایجاد هیجان و تعامل، جوایز نفیسی هم به برندگان ارائه دهید.

نشانک‌ها چگونه می‌توانند برندها را تبلیغ کنند؟

برای اطمینان از اینکه نشانک‌های شما به طور موثر برند شما را تبلیغ می‌کنند، در اینجا چند نکته طراحی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

ثبات برند و نام تجاری

نشانک‌ها با رنگ‌ها، فونت‌ها و لوگوی برند سازگاری داشته باشند. نشانک‌های شما باید فوراً هویت برند شما را به هر کسی که آنها را می بیند منتقل کند. برای اطمینان از اینکه بوک مارک فانتزی شما حرفه‌ای و جذاب به نظر برسد، آن را باکیفیت بالا چاپ کنید. این کار تاثیر مثبتی بر روی مخاطبان شما خواهد گذاشت.

قیمت اغلب منعکس‌کننده کیفیت است، بنابراین مطمئن شوید که نشانک‌های شخصی شما توسط یک چاپخانه باکیفیت تولید می‌شوند. برای چاپ نشانک خود یک لمینت مات یا براق سفارش دهید. این کار تصاویر شما را بهبود بخشیده و از نشانک محافظت می‌کند و نتیجه چاپ حرفه‌ای‌‌تر خواهد شد.

یک فراخوان در نشانک‌های خود بگنجانید. صرف نظر از اینکه مردم را به وب سایت شما هدایت می‌کند، آنها را تشویق می‌کند تا در خبرنامه شما ثبت نام کرده یا از فروشگاه شما بازدید کنند، این یک روش استفاده از بوک مارک کاغذی است.

تصویرسازی جذاب

از تصاویر چشم‌نوازی استفاده کنید که به برند یا پیام شما مربوط می‌شود. تصاویر، روشی قدرتمند برای جلب توجه و انتقال سریع مفاهیم هستند. فراموش نکنید که اطلاعات تماس خود، مانند URL وب سایت و صفحات اجتماعی را درج کنید. این باعث می‌شود افراد به راحتی با برند شما به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند.

کدهای QR روی نشانک‌های شما برای هدایت افراد به سمت نسخه دیجیتالی نشانک است. این یک راه عالی برای پیگیری تعداد افرادی است که با نشانک‌های شما درگیر هستند و فرصت‌ بیشتری برای تعامل با برند شما فراهم می‌کند. در تمام طول بازاریابی، بررسی تلاش‌های شما برای بازاریابی نشانک ضروری است. چند معیار برای جستجو نتیجه بازاریابی عبارت است از:

ترافیک وب سایت

بر روی ترافیک سایت خود نظارت کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics به شما کمک می‌کنند تا رفتار کاربر را زیر نظر داشته باشید. پست‌های رسانه‌های اجتماعی را در رابطه با کمپین‌های نشانک خود دنبال کنید. این شامل لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات و دنبال‌کنندگان جدید می‌شود.

نرخ های تبدیل

نرخ تبدیل را در فراخوان‌ نشانک‌های خود بررسی کنید. این می‌تواند شامل ردیابی تعداد بازخرید کد کوپن، ثبت نام در خبرنامه یا خریدهای آنلاین باشد.

بازخورد مشتری

از مشتریانی که نشانک‌ کتاب کاغذی شما را دریافت کرده‌اند، بازخورد جمع‌آوری و آن را در دفترچه، یادداشت کنید. نظرات آنها می‌تواند به شما در تنظیم دقیق استراتژی‌های بازاریابی نشانک آینده کمک کند.

در دنیای دیجیتال که از تبلیغات اشباع شده است، چاپ نشانک روشی تازه و موثر برای بازاریابی کسب و کار شما ارائه می دهد. مقرون به صرفه بودن، امکان پیاده‌سازی طرح‌های خلاقانه، آن را به ابزاری ارزشمند برای بازاریابی تبدیل کرده است.

با گنجاندن نشانک‌ها در استراتژی بازاریابی خود و پیروی از نکات ذکر شده در بالا، می‌توانید آگاهی از برند را افزایش دهید و این یکی از روش استفاده از بوک مارک کاغذی است که می‌توانید به کمک آن‌ها مخاطبان خود را درگیر کنید و در نهایت موفقیت کسب و کار خود را افزایش دهید. بنابراین، قدرت یک نشانک با طراحی خوب را دست کم نگیرید، ممکن است تنها کلید باز کردن قفل فرصت‌های جدید برای برند شما باشد.

مفید بود؟
1
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.