logo
راهنمای خرید دفترچه یادداشت
0

راهنمای خرید دفترچه یادداشت

دفترچه‌یادداشت‌ها یکی از ابزارهای پرکاربرد دفترها هستند که از کودکان تا بزرگسالان از آن استفاده می‌کنند. این ابزار برای دانش‌آموزان و دانشجویان ابزار کاربردی است و می‌توانند نوت‌ها و مطالب مهم را داخل آن‌ یادداشت کنند.

توصیه می‌شود خرید دفترچه یادداشت‌ کوچک و قابل حمل را در اولویت قرار دهید زیرا به راحتی می‌توان آن را داخل کیف قرار داد. بسیاری از افراد هستند که از این دفترچه یادداشت‌ها برای نوشتن لیست اقلام روزانه خود استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید دفترچه یادداشت

برای خرید هر ابزاری نیاز به کمی جستجو و تحقیق است، برای خرید دفترچه یادداشت ارزان قیمت هم باید بین صفحات گوگل جستجو کرد مانند سایر محصولات لوازم تحریر مانند مداد، پاک کن و… که دارای تنوع زیادی هستند تا کاربران از میان انبوه محصولات از نظر سایز و شکل ظاهری، براساس نیاز خود نمونه‌ای را که بیشتر موردنیازشان است انتخاب می‌کنند. با این مقاله همراه باشید تا بیشتر درباره راهنمای خرید دفترچه یادداشت و مدل‌های مختلف آن بدانید.

مشاوره خرید کتاب درسی دکستاپ

انواع سایز دفترچه یادداشت

دفتر یادداشت‌ها اندازه و سایزهای مختلفی دارند. هر فردی از دانش‌آموز گرفته تا بزرگسال از این محصول براساس اهداف مختلف خود استفاده می‌کند. تولیدکنندگان مختلف این محصول را با استانداردهای خود وارد بازار می‌کنند. ما خرید دفترچه یادداشت کوچک را به همه توصیه می‌کنیم؛ یک دلیل مهم، قابل حمل بودن آن است.

انواع دفتر یادداشت با سایزهای مختلف عبارتند از:

دفترچه یادداشت سایز 17*12 سانتی‌متر

این دفتر یادداشت دارای ابعاد B6 است و برای نوشتن لغات و یادگیری زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از شرکت‌ها این دفترچه یادداشت را به عنوان هدایای تبلیغاتی به مشتریان خود می‌دهند. این نوع دفترچه با طرح‌های متنوع برای همه گروه‌های سنی در بازار قابل خریداری است.

دفترچه یادداشت سایز 14*10 سانتی‌متر

این دفترچه به نام دفترچه یادداشت جیبی هم شناخته می‌شود. این یادداشت‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و ابعاد آن A6 است و برای حمل در داخل کیف مناسب هستند. اگر به دنبال دفترچه یادداشت ارزان قیمت هستید، دفتر یادداشت جیبی گزینه مناسبی است و می‌توانید از آن برای نوت‌برداری‌های روزانه استفاده کنید.

دفترچه یادداشت سایز 12*8 سانتی‌متر

این نوع یادداشت‌ها ابعادی برابر با پاسپورت دارند و برای سفر هم مناسب هستند؛ در واقع علت نامگذاری آن هم به همین خاطر است. ابعاد دفترچه یادداشت پاسپورتی B7 است، سایز کوچک آن این امکان را فراهم می‌کند تا به راحتی بتوانید داخل کیف قرار دهید و به هر کجا که خواستید ببرید، پس فرصت را از دست ندهید و برای خرید دفترچه یادداشت کوچک اقدام کنید.

دفترچه یادداشت سایز 10*7 سانتی‌متر

دفترچه‌های A7 که به آن‌ها دفتر یادداشت میکرو هم می‌گویند، دلیل این نامگذاری به خاطر کوچک بودن آن‌هاست. این یادداشت‌ها بیشتر برای دانش‌آموزان مناسب است. آن‌ها برای یادداشت تکالیف خود از این دفترچه‌ها استفاده می‌کنند.

دفترچه یادداشت سایز 8*6 سانتی‌متر

این دفتر یادداشت کوچک‌ترین سایز است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. سایز آن نسبت به نمونه‌های دیگر کوچک‌تر و قابل حمل‌تر است. این دفتر یادداشت برای نکته‌برداری کاربرد بسیار دارد.

جلد دفترچه یادداشت‌ها

دفتر یادداشت‌ها دارای جلدهایی با جنس‌های متنوع هستند و طبیعتا قیمت‌های متفاوتی هم دارند. بعضی از آن‌ها بادوام‌تر بوده و مدت زمان زیادی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته دفتریادداشت‌هایی که دارای جلدهای با کیفیت هستند معمولا قیمت بالاتری نسبت به سایر دفاتر دارند. دفترها براساس تنوع جلد دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه با انواع جلد و راهنمای خرید دفترچه یادداشت آشنا خواهید شد.

جلد چرمی

این دفتر یادداشت‌ها به خاطر چرمی بودنشان بسیار بادوام بوده و از نظر شکل ظاهری هم رسمی هستند این نوع دفترچه یادداشت‌ها برای مدیران، معلمان می‌تواند هدیه مناسبی باشد. بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی در مناسبت‌های خاص از این دفترچه یادداشت‌ها به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا از این طریق خود را در خاطر مخاطبان ماندگار کنند.

جلد نمدی

دفتر یادداشت‌های جلد نمدی به دلیل متریال استفاده شده در آن‌ها جزء صنایع دستی به حساب می‌آیند. این یادداشت‌های فانتزی دارای تنوع رنگ و طرح هستند و ارزش هنری بالایی دارند.

جلد پارچه‌ای

دفترچه یادداشت‌های پارچه‌ای هم مانند جلد نمدی دارای ارزش هنری بالایی هستند و جزء صنایع دستی به حساب می‌آیند. دفترهای جلد پارچه‌ای طرح‌های متنوعی دارند از طرح‌های گل‌دار که بسیار پرفروش هستند گرفته تا طرح‌های انتزاعی که هر کدام طرفداران خود را دارند.

جلد پلاستیکی

دفتریادداشت‌های جلد پلاستیکی مقاومت بالایی نسبت به پارچه‌ای و مقوایی دارند و برای دانش‌آموزان و افرادی که به دفعات از آن‌ها استفاده می‌کنند گزینه مناسبی است زیرا از دوام خوبی برخوردار هستند. این دفترچه یادداشت ارزان قیمت برای کسانی که به دنبال دفترچه‌ای مقاوم با قیمت مناسب هستند توصیه می‌شود.

جلد مقوایی

دفتریادداشت‌های جلد مقوایی از مقاومت پایینی برخوردار هستند و بیشتر افرادی از آن‌ها استفاده می‌کنند که احتیاج چندانی به یادداشت‌برداری ندارند بنابراین ارزان‌ترین دفتر یادداشت را خریداری می‌کنند. این نوع دفاتر دارای سایزهای مختلف و طرح‌های متنوع هستند و تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند و هر فرد بسته نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند.

انواع خط کشی دفترچه یادداشت

هر دفتر با توجه به خط‌کشی، برای هدفی خاص مورد استفاده قرار‌می‌گیرد. هنگام خرید دفتریادداشت حتما نیاز خود را در نظر بگیرید و براساس آن خرید کنید. دانش‌آموزان و دانشجویان برای نوشتن نکات و یادداشت‌های خود از دفترچه‌های یک خط استفاده می‌کنند.

دفترچه‌های شطرنجی، نقطه چین و بدون خط بیشتر مورد استفاده هنرمندان قرار می‌گیرند. دفترچه‌های دو خط برای دوستداران زبان انگلیسی مناسب است و می‌توانند نکات و لغات را در داخل آن‌ها بنویسند.

نوع و رنگ کاغذ دفترچه یادداشت

دفترچه یادداشت‌ها از لحاظ نوع و رنگ کاغذی که در آن‌ها استفاده می‌شود متنوع هستند. کاغذهای کرافت از جمله کاغذهایی هستند که برای کارهای هنری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و دفاتری که در آن‌ها از این کاغذ استفاده می‌شود به نسبت سایر دفاتر گران‌تر هستند.

کاغذهای سفید و کاهی به نسبت ارزان‌تر و پر مصرف‌‌تر بوده و برای ساخت دفترچه یادداشت ارزان قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرند. احتمال پاره شدن کاغذهای کاهی به دلیل نازکی بسیار است. بعضی دفتریادداشت‌ها دارای کاغذ مشکی هستند که برای نوشتن بر روی آن‌ها باید از خودکارهای مخصوص استفاده کرد.

انواع صحافی دفترچه یادداشت

دفترچه یادداشت‌ها هم مانند سایر دفترها به روش‌های مختلفی صحافی می‌شوند. صحافی به استفاده راحت‌تر از دفتریادداشت کمک می‌کند و همچنین دوام آن را بالا می‌برد. صحافی در انتخاب و خرید دفترچه یادداشت کوچک تاثیرگذار است. صحافی دفترچه یادداشت‌ها به چند روش صورت می‌گیرد که در ادامه می‌خوانید.

صحافی ته چسب

این صحافی بیشتر به نام ته‌چسب معروف است و فقط برای یادداشت‌ها، فاکتور و سربرگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. صحافی ته‌چسب کمک می‌کند تا بتوان کاغذ را به راحتی برگ برگ کرد بدون آن که سایر برگه‌ها جدا شوند. این شیوه برای دفترچه یادداشت ارزان قیمت کاربرد دارد و بسیار مورد توجه دانش‌آموزان و دانشجویان است. دفترچه‌ یادداشت ته‌چسب برای ادارات، فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف بسیار کارآمد است.

صحافی فنر دوبل و مورب

دفترچه یادداشت‌ها اکثرا به خاطر استفاده راحت‌تر به صورت سیمی یا مفتولی، از بالا یا از کنار صحافی می‌شوند، زیرا به راحتی باز و بسته می‌شوند. فنر دوبل محکم‌تر است و استحکام دفترچه ‌یادداشت را بالا می‌برد و تعداد برگ‌های بیشتری را می‌توان با آن صحافی کرد؛ در صحافی فنر به راحتی می‌توان کاغذ دفترچه یادداشت‌ها را جدا کرد.

صحافی ته‌دوخت

این نوع صحافی با کمک نخ مخصوصی انجام می‌شود. کاغذها به هم دوخته شده تا مقاومت آن‌ها بالا رود. این روش بیشتر برای دفترچه یادداشت‌های گران‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن آخر

برندهای مختلف داخلی و خارجی این محصول را تولید می‌کنند و این تنوع می‌تواند مشتری‌ها را سردرگم کند. این مقاله به دانش‌آموزان و همه افرادی که تمایل به خرید دفترچه یادداشت کوچک دارند، کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن ویژگی‌های موردنظرشان بتوانند دفتریادداشت دلخواه خود را از میان انبوهی از دفترچه یادداشت‌ها انتخاب کنند فقط کافی است که مشتریان نیاز خود را با توجه به محصولات موجود از طریق سایت‌های فروش لوازم تحریر مانند چی بخونم بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنند.

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.