logo
راهنمای خرید مداد تراش مناسب
0

راهنمای خرید مداد تراش مناسب

اگر شما هم با مداد سر و کار دارید، باید بدانید تراش ابزاری ضروری است، بهترین مدادها بدون تراش کارایی ندارند، بودن آن‌ها کنار دستتان ضروری است. وقتی نوک مداد کند می‌شود یا مغز آن می‌شکند، با یک مداد تراش مناسب می‌توان مشکل را حل کرد و دوباره به نوشتن ادامه داد.

این ابزار با گذشت سال‌های بسیار متنوع‌تر و پیشرفته‌تر شده است. به صورتی که هر مداد با هر سطح مقطعی دارای تراش مخصوص است. با این مقاله همراه باشید تا با راهنمای خرید مداد تراش مناسب و باکیفیت آشنا شوید.

انواع تراش مداد

بسیاری از برندها در کنار محصولات لوازم تحریر خود مثل خودکار، تراش هم تولید می‌کنند از آن جمله می‌توان به کنکو، فابرکاستل، پارسیکار و… اشاره کرد. تنوع این محصول، دست مشتری را باز می‌گذارد تا هر برند و مدلی را که تمایل دارد انتخاب کند. مدادتراش‌ها دارای تنوع بسیاری هستند که شامل جنس بدنه، سایز تراش، دستی یا مکانیکی بودن آن است. مشتری باید براساس نیاز و کاربرد، مداد تراش مناسب را خریداری کند.

مشاوره خرید کتاب درسی دکستاپ

تراش معمولی

همه با این نوع تراش آشنایی داشته و یکی از آن را در منزل دارند. این نوع تراش ساده ‎ترین نوع است که به راحتی می‌توان با آن کار کرد فقط کافی است مداد را داخل حفره تراش فرو برده و بچرخانید تا تیز شود.

تراش معمولی، پلاستیکی، تک سوراخه و کوچک با تیغه تیز برای تراشیدن مدادهای معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند مناسب ترین تراش برای محصلین باشد. این تراش سبک است و به راحتی در داخل جامدادی جای می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با انواع مداد تراش‌ها ادامه راهنمای خرید مداد تراش مناسب را از دست ندهید.

ویژگی های مداد تراش مناسب

تراش دوقلو

این نوع تراش‌ها دارای دو سوراخ بوده یکی استاندارد برای تراشیدن مدادهای معمولی و یکی بزرگتر برای مدادهایی با مغزی ضخیم‌تر. تراش‌های دوقلو از پلاستیک ساخته شده‌اند. بسته به این که توسط چه برندی تولید شوند، می‌توانند جنس‌های متفاوتی داشته باشند. تراش‌های دوقلو، هم با مخزن و هم بدون مخزن تولید می‌شوند و مانند تراش‌های معمولی قابل حمل بوده و به راحتی می‌توان آن‌ها را داخل کیف قرار داد.

تراش رومیزی

تراش‌های رومیزی به نام تراش مکانیکی هم شناخته می‌شوند. این تراش‌ها به دلیل این که بزرگ هستند، بیشتر برای استفاده در منزل و روی میز کاربرد دارند. این مدادتراش‌ها برای تراشیدن انواع مداد کارایی دارند و می‌توان بوسیله دهانه مدادتراش و تنظیم آن انواع مداد را تراشید و تیز کرد.

شاید از دید بسیاری افراد تراش رومیزی بهترین تراش مداد باشد. تراش‌های مکانیکی دارای مخزن بوده و تراشه‌های مداد داخل آن‌ها ریخته می‌شود، بعد از پر شدن می‌توان مخزن را خالی کرد.

تراش برقی

این نوع مداد تراش‌ها دارای یک موتور الکتریکی هستند. این موتور مداد را می‌چرخاند و نیروی خود را از باتری دریافت می‌کند. تراش‌های برقی، مداد تراش مناسب‌ و ایده عالی هستند، اما هزینه‌بر است زیرا علاوه بر این که در هنگام خرید هزینه زیادی را پرداخت می‌کنید باید برای خرید باتری هم مبلغی را در نظر بگیرید.

مدادتراش‌های برقی برای افرادی مناسب هستند که با مداد بیشتر سر کار دارند و مجبور هستند به دفعات مدادهای خود را بتراشند، مانند طراحان.

نکات مهم در هنگام انتخاب تراش مناسب

تراش هم مانند هر ابزار دیگری مانند دفتر مشق، قبل از خرید نیاز به بررسی و راهنمای دارد. در حین بررسی باید نکاتی را مورد توجه قرار داد. توجه به این نکات کمک می‌کند تا انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید.

سطح مقطع مداد

مدادها سطح مقطع مختلف دارند، بیشتر آن‌ها دایره، شش‌ضلعی، مثلث هستند. بهترین تراش‌ها می‌توانند این سه سطح مقطع را بتراشند. شاید تراش‌هایی هم پیدا شوند که فقط بتوان یک نوع مداد با یک سطح مقطع خاص را با آن‌ها تراشید.

زاویه تراش

منظور از زاویه تراش، نوع قرارگیری تیغه و مخروط داخل آن است. یکی از تفاوت‌های اصلی تراش‌ها با یکدیگر در تیغه تراش است. تراش‌هایی که زاویه تیغه در آن‌ها بیشتر است مناسب مدادهایی هستند که مغز گرافیت آن‌ها ضخیم‌تر است. تراش‌ها با زاویه تیغه کم‌تر بیشتر برای مدادهای معمولی کاربرد دارند.

زاویه تراشیدن در مداد تراش مناسب

ابعاد مداد

مدادها ابعاد متفاوت با سطح مقطع‌های مختلفی دارند. بیشتر مدادها استاندارد و دارای قطر 8 میلی‌متر هستند. اکثر تراش‌ها برای مدادهایی با این قطر مناسب هستند. اگر از مدادهایی با قطر بیشتر استفاده می‌کنید بهتر است که تراش متناسب با آن را خریداری کرده یا از تراش‌های دوقلو برای این منظور استفاده کنید. تراش‌های دوقلو بهترین تراش مداد، هم برای مدادهای استاندارد و هم بزرگتر هستند.

مخزن مداد تراش

بهترین تراش مدادها، همان‌طور که قبلا اشاره کردیم هم مخزن‌دار و هم بدون مخزن هستند. تراش‌های مخزن‌دار بسیار شبیه تراش‌های معمولی بوده با این تفاوت که دارای محفظه‌ای هستند که وقتی مداد تراشیده می‌شود، تراشه‌های آن داخل مخزن جمع می‌شود و هر وقت پر شد می‌توان آن را خالی کرد. تراش‌های مخزن‌دار هم کوچک و هم بزرگ هستند، نوع کوچک آن‌ها قابل حمل است و به راحتی می‌توان داخل جامدادی یا کیف جای داد.

معروف‌ترین برند های تراش

تراش یکی از جمله محصولات لوازم تحریر است که بسیاری از برندها اقدام به تولید آن کرده و می‌کنند. هر تولیدکننده‌ای این محصول را با توجه به استانداردهای مجموعه خود وارد بازار می‌کند. کیفیت برندهای مختلف با هم متفاوت است، در ادامه به چند برند تولید کننده لوازم ‌تحریر که تراش هم تولید می‌کنند اشاره خواهیم کرد.

مداد تراش دلی

برند دلی، برندی چینی است و از معتبرترین برندهای تولید تراش رومیزی بوده که مداد تراش مناسب و با کیفیتی تولید می‌کند. ساختار اصلی تراش رومیزی دلی از فلز و مخزن آن از جنس پلاستیک است. مخزن تراش رومیزی دلی بزرگ است و احتیاج نیست به صورت مداوم اقدام به خالی کردن آن کنید. وزن آن 350 گرم است. اگر نیاز به یک تراش رومیزی با کیفیت دارید، خرید این تراش را به شما توصیه می‌کنیم.

مداد تراش استدلر

استدلر از جمله برندهایی است که در تولید تراش رومیزی کم از برندهای دیگر ندارد. این برند محصولات متنوعی تولید می‌کند که تراش یکی از آن موارد است. ساختار بدنه و مخزن تراش رومیزی استدلر از جنس پلاستیک است؛ وزن آن سبک است و ظاهر زیبایی دارد. این برند تراش‌های مخزن‌دار کوچکتری هم تولید می‌کند که قابل حمل هستند. خریداران می‌توانند براساس نیاز مداد تراش مناسب خود را انتخاب کنند.

مداد تراش استدلر ، یک مداد تراش مناسب

مداد تراش فابرکاستل

فابرکاستل یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای تولید لوازم‌ تحریر و نوشت افزار است و بهترین تراش مدادها توسط این برند تولید می‌شود، همه از دانش‌آموزان تا بزرگسالان با آن آشنایی دارند. محصولات فابرکاستل از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و در مقابل، بسیار گران‌تر از برند‌های مشابه خود است. تنوع محصولات فابرکاستل بالا بوده و خریداران به راحتی می‌توانند محصول موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

برندهای ایرانی هم محصولات لوازم تحریر، دفاتر مانند دفترچه یادداشت و بخصوص تراش تولید می‌کنند که دارای کیفیت بسیار خوب و البته مقرون به صرفه هستند که از آن جمله می‌توان به برند سی‌کلاس، الیپون، پارسی‌کار، کنکو، پیکاسو و… اشاره کرد. هر کدام از این برندها تراش‌های مختلف با رنگ‌بندی‌های متنوعی را تولید می‌کنند و روز به روز در تلاش هستند تا هم پای محصولات خارجی بر کیفیت محصولات خود بیفزایند.

سخن آخر

در این مقاله چی بخونم سعی شد تا با راهنمای خرید مداد تراش مناسب، بهترین تراش مداد‌های موجود در بازار را معرفی کرده و خصوصیات آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. نحوه کارکرد آن‌ها به صورت خلاصه توضیح داده شد و در پایان به مواردی اشاره شد که هنگام خرید مدادتراش باید به آن‌ها توجه شود.

این موضوع را به خاطر بسپارید، تراش‌ها با متریال‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند هر چه کیفیت تراش بهتر باشد، قیمت آن‌ نیز بالاتر می‌رود. توصیه می‌کنیم تراش با کیفیت را انتخاب و خریداری کنید زیرا علاوه بر این که مدت‌های زیادی می‌توان از آن استفاده کرد، در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

مفید بود؟
0
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.