logo
برچسب ها:
برای شیمی کنکور چی بخونم؟
4

برای شیمی کنکور چی بخونم؟

سبک جدید سوالات چالشی درس شیمی در کنکورهای چند سال اخیر، آن را به درسی تبدیل کرده است که به راحتی نمی توان درصد های بالاتر از 50 درصد کسب کرد، وجود سوالات محاسباتی که برای حل آن ها یک مرحله و در اکثر موارد بیش از یک مرحله محاسبه نیاز است و در کفه ای دیگر سوالات مفهومی که گاهی ترکیبی می شوند و گاهی شمارشی، همه ی این موضوعات در کنارهم باعث می شوند تا دانش آموزان به این فکر باشند که منبع مناسبی برای این درس تهیه کنند تا اندکی بتوانند نگرانی های خود را تقلیل بخشند.

اگر در ذهنتان این سوال ایجاد شد که راه حل چیست و چه باید کرد؟ در جواب باید گفت: در قدم اول سعی کنید مباحث شیمی سه سال و زیرفصل های آن را به خوب و عمقی یاد بگیرید و مفاهیم مرتبط را کاملا درک کنید. داوطلبان باید در نظر داشته باشید که اگر داوطلب کنکور 1401 هستید، کتاب‌های درسی و همچنین مراجع تستی شما باید در قسمت پایه، شیمی دهم چاپ سال 1398 و شیمی یازدهم چاپ 1399 و دوازدهم چاپ 1400 باشد.

بهترین کتاب های شیمی جامع و تست کنکور کدامند؟

کتاب شیمی جامع کنکور مهروماه

کتاب شیمی جامع مهروماه عجین شده با روح کتاب های نظام جدید با زبانی بلیغ و گویا، در ابتدا درسنامه ای دارد مختصرمفید و درعین حال جامع (پوشش مطالب کتاب درسی و بدون مطرح کردن نکات خارج از کتاب یا فراتر از کنکور). نشانه گذاری هایی که در درسنامه دیده می شود به درک بهتر دانش آموزان کمک شایانی کرده است. تست ها با چینش ساده به سخت به ترتیب فصل ها و زیرفصلی و در انتها نیز وجود تست های مروری این کتاب را به کتابی خوب تبدیل کرده است. تست های سخت تری به نام «هایپر» داریم و در انتها نیز پاسخ تشریحی قرار دارد.

مشاوره خرید کتاب درسی دکستاپ

دانلود نمونه این کتاب

بانک تست شیمی جامع کنکور میکرو گاج

جلد اول، بانک تست میکرو طبقه بندی شیمی میکرو است. علاوه بر تست، حاوی درسنامه نیز می باشد. پاسخ تست ها در جلد دوم ارائه شده است. این کتاب نسبت به سایر کتاب های مشابه خود به دلیل داشتن تعداد تست بیشتر و بانک جامع تر، شاید پربار تر باشد اما از نظر دشواری تست ها خیر.

دانلود نمونه این کتاب

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌

بانک تست شیمی جامع کنکور IQ گاج

کتاب بانک تست شیمی آیکیو گاج دو جلدی که جلد اول آن تست ها و پاسخ تشریحی و جلد دوم آن شامل درسنامه است. اکثر تست های این کتاب از آزمون های گاج انتخاب شده اند و از این رو به کتاب بیشتر حالت آزمونی می دهد. فصل ها به دو یا سه قسمت کلی تقسیم بندی شده اند؛ از این رو بررسی این کتاب برای دانش آموزی که به دنبال تست های طبقه بندی شده به صورت جزئی و دقیق است اصلاً مناسب نخواهد بود. تعداد تست های نسبتاً زیاد با ایده های خوب از نکات مثبت این نکات است. سطح اکثر تست ها در شیمی پایه (دهم و یازدهم) برخلاف شیمی دوازدهم (که سطح بیشتر سوالات متوسط هستند) متوسط رو به بالا و سخت است. در پایان تست ها، سوالات IQ+ قرار گرفته که شامل تست هایی با سطح سخت و گاهی پیچیده است.

دانلود نمونه این کتاب

شیمی جامع کنکور تست خیلی سبز

جلد اول کتاب شیمی جامع خیلی سبز شامل درس نامه به علاوه تست ها و جلد دوم پاسخ های تشریحی را دربرمی گیرد. جلد نخست این کتاب به گونه ای طراحی ‌شده که تمامی مفاهیم را در قالب مقدمه، توضیحات و جمع‌بندی (نکات و جدول ها) بیان کرده و شامل تمامی فصول و زیر فصل های هرسه پایه می شود. منتهی حجم مطالب و تعداد تست ها با توجه به جامع بودن کتاب زیاد است و به گونه ای است که برای دوران جمع بندی مناسب نیستند. اما بخش“ضمیمه” در پایان جلد نخست، مطالب حفظی را بررسی و جمع بندی می کند. مخاطب تست ها تمامی دانش آموزان کنکوری در تمامی سطوح هستند.

دانلود نمونه این کتاب

شیمی جامع کنکور منتشران

روند کتاب شیمی جامع منتشران به گونه ای است که ابتدا تست های تمامی فصول قرار داده شده اند، سپس پاسخنامه های تشریحی و درسنامه ها به صورت ترکیبی قرار دارند. حجم درسنامه ها بر خلاف حجم کتاب (زیاد) برای دوران جمع بندی مناسب است. از ویژگی های خاص این کتاب می توان به کم حجم بودن و مختصر و مفید بودن درسنامه ها اشاره کرد. تعداد تست ها برای تمامی موضوعات فصل ها مناسب هستند اما برای دوران جمع بندی مناسب نیستند و نمی توان تست ها را در این دوران حل و بررسی کرد. تست ها به صورت میکرو طبقه بندی گنجانده شده و تمامی تیپ های مختلف را پوشش می دهند، اما در بین تست ها ایده های نو و جدید در طراحی تست ها دیده نمی شود.

کتاب تست آنلاین شیمی کنکور منیاز

کتاب تست آنلاین شیمی منیاز یک محصول مجازی است که شامل آزمون های موضوعی و جمع بندی برای درس شیمی کنکور است و شامل همه مباحث شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم می شود. این محصول درسنامه یا بخش آموزشی ندارد. بروز رسانی دائمی در کنار قیمت به صرفه و پایین این محصول از نکات ویژه آن است. پاسخ ویدیویی تست ها از وجه تمایز این محصول نسبت به کتاب های چاپی است.

دانلود نمونه این کتاب

جزوه شیمی راه ابریشم آلا

جزوه شیمی راه ابریشم آلا مکمل مباحث مطرح شده در فیلم های آموزشی سایت آلاء است. بهتر است دانش آموزانی این کتاب جزوه محور را تهیه کنند که فیلم های شیمی راه ابریشم آلاء را خریده باشند. در ابتدای هر فرسنگ، به آموزش کامل ‌نیاز دارید، این آموزش شامل درسنامه کامل و تست‌های آموزشی سطح بندی می باشد و آزمون هایی تحت عنوان کنکورچه قرار گرفته است (توصیه : بررسی آزمون به صورت زماندار). کل موضوعات به صورت موازی از پایه های مختلف به 9 فرسنگ (هرفرسنگ در مدت تقریبا 3 هفته) تقسیم شده است. پاسخ کلیدی این تست ها از سایت چی بخونم قابل دانلود است ولی پاسخنامه تشریحی ندارند. در صورتی که محصول راه ابریشم را از سایت آلا خریداری کنید می توانید پاسخ ویدیوئی تست ها را در همین سایت ببینید.

دانلود نمونه این کتاب

بانک تست شیمی کامل کنکور میکرو طلایی گاج

جلد اول بانک تست شیمی کامل میکروطلایی گاج تست ها و پاسخ تشریحی و جلد دوم درس نامه های مربوط به این تست ها قرار داده شده است. بیشتر تست ها متعلق به کنکورهای سراسری سال‌های گذشته هستند و باقی تست ها تألیفی هستند (غالب ایده ها نیز از ایده‌های سؤالات کنکورهای سراسری) اما پاسخ تشریحی بسیار کاملی دارد.

دانلود نمونه این کتاب

شیمی کنکور آبی قلم چی

اگر سطح متوسطی دارید یا مشکل پایه ای ندارید به سراغ کتاب شیمی کنکور آبی قلم چی بیایید زیرا درسنامه ها بیشتر همان متن کتاب درسی است و کمک چندان مناسبی به فهم مطلب نمی کنند. نکته های متن، کم و بیش، لا به لا ی متن درسنامه گنجانده شده است. در بین تست ها، سوالاتی با ایده ی نو کمتر دیده میشود و آنهایی هم که ایده ی نویی دارند سوالات خود آزمون های برگزار شده ی کانون می باشند.

دانلود نمونه این کتاب

بهترین کتاب های آموزش و تست شیمی دوازدهم کدامند؟

شیمی دوازدهم پیشرفته نردبام خیلی سبز

اولین نکته که باید در نظر داشته باشید این است که کتاب شیمی دوازدهم نردبام برخلاف اسمش پله پله بالا نمی رود، تقریبا ریتم و روند ثابتی دارد و به عبارتی آسان به سخت نیست. کتاب همه مطالب را در اختیار قرار داده و ارتباط مطالب عرضی است و همه در یک سطح است. (نه اینکه نکته به نکته به صورت سلسله مطالب پیش برود) عدم رعایت طبقه بندی، نقطه ای است که در درس نامه و تست به وضوح مشخص است و دومین نکته این است که سطح سؤالات نردبام بالاتر از سطح سؤالات عادی کتاب های خیلی سبز است. درس نامه ها کاربردی اند، یعنی در ابتدای هر فصل در یک برش اشاره شده که این فصل چند تست در کنکور دارد و بار تستی، حفظی و مسئله آن چقدر است.

دانلود نمونه این کتاب

شیمی دوازدهم تست مبتکران

جلد اول کتاب شیمی دوازدهم مبتکران فصل های اول و دوم و جلد دوم فصل های سوم و چهارم کتاب درسی را توضیح و آموزش می دهد. از آنجایی که حجم کتاب مخصوصاً در جلد اول زیاد است آن را با برنامه ریزی از اوایل سال شروع کنید (منبع اول برای همه ی دانش آموزان). رسالت کتاب آموزش مفهومی است پس درسنامه ها در عمیق ترین حد ممکن هستند. تعداد تست ها زیاد است و جلوی هر چون و چرایی را از بابت بی نیازی به منابع تستی دیگر می گیرد. در انتهای هر فصل نیز، 2 الی 3 آزمون چکاپ درون فصلی با زیرعناوین مربوط به یک بخش کامل دارد و در انتهای هر فصل نیز یک آزمون جامع قرار گرفته است.

دانلود نمونه این کتاب

شیمی دوازدهم تست خیلی سبز

ساده گویی و قابل فهم و لحن صمیمی بودن درسنامه های کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز زبان زد عام و خاص است. حجم معقول درسنامه ها در کنار آوردن مطالب ترکیبی و پوشش و توجه زیاد به تمارین کتاب درسی از ویژگی های مثبت کتاب است. تست ها از نظر تعداد برای هر موضوع کاملا مناسب هستند. از جهت سطح نیز در سری A شاید سوالات روتین، تیپ ها و نکته های متداول باشند (و نیز ترتیب آنها اغلب از آسان به سخت در هر تیپ) اما در سری Z جبران شده و تست ها شامل سطوح بالاتر و همچنین تست هایی با ایده ی نو وجود دارد.

دانلود نمونه این کتاب

شیمی دوازدهم تست نشر الگو

​وجود درسنامه ی نکته محور بر اساس کتاب درسی و ارائه ی توضیحات کلی برای مفاهیم همراه با جداول جمع بندی برای مرور سریع از مهم ترین ویژگی های کتاب شیمی دوازدهم نشر الگو است. عمده ی تست ها، تست های تالیفی و مبحث به مبحث هستند و ویژگی مثبت آنها، نشان داربودن براساس اهمیت (اولویت حل تست در صورت نبودن زمان کافی و سطح بندی به ترتیب سطح دشواری، با حروف A و B و C) است. دشواری سوالات در سطحی پایین تر از سوالات شیمی کنکورهای اخیر قرار می گیرد (بیشتر سوالات، در سطح کتاب درسی و یک پله بالاتر)

دانلود نمونه این کتاب

آموزش شگفت انگیز شیمی دوازدهم خیلی سبز

درس نامه های کتاب شیمی دوازدهم شگفت انگیز خیلی سبز علاوه بر آموزش، شامل نکات و مطالب مهم و مثال های آموزشی و تست های حل شده کنکورهای سراسری سال های اخیر است (با هدف آموزش عمیق و دوری از آموزش نکته وار و تستی). ترتیب تست ها با توجه به روند آموزشی مناسب است اما تعداد و سطح آن ها خیر، اگر به دنبال ایده های نو و همچنین کامل بودن پاسخنامه تشریحی هستید، این کتاب مناسب نیست (مخصوصا در مسائل که غالبا از یک روش حل شده اند)

دانلود نمونه این کتاب

شیمی دوازدهم میکرو گاج

کادر های آموزشی با حجم منطقی و مناسب در پاسخنامه کتاب شیمی دوازدهم میکرو گاج به آموزش مطالب هر فصل می پردازد. به وضوح در تست ها مشخص است که اولویت در تالیف، اول کنکور سراسری است و کادرهای نیم نگاه به یاد آوری و بررسی حالات خاص برای سوالات می پردازد که از ویژگی های مفید این کتاب است. سطح کلی سوالات متوسط (و گاهی رو به بالا) است. اما حجم پاسخ های خیلی معقول است و مولفان از پرگویی پرهیز کرده اند.

دانلود نمونه این کتاب

سه سطحی شیمی دوازدهم قلم چی

سوالات کتاب سه سطحی شیمی دوازدهم نسبتا دشوار، دشوار، دشوارتر و شناسنامه دارند و به طور سلیقه ای و صرفا بر اساس نظر اشخاص تنظیم نشده اند بلکه بر اساس آمار و میزان مراجعه در آزمون های کانون و ارزیابی کاشناسان چیده شده اند. کتاب به شما امکان برنامه ریزی برای مطالعه ی عمیق تر و تسلط بیشتر و درگیر شدن با سوالات چالش برانگیز را می دهد.

دانلود نمونه این کتاب

بهترین کتاب های مسائل شیمی کنکور کدامند؟

مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز

کتاب مسائل شیمی خیلی سبز در تمامی ارکان (آموزش و تیپ بندی مسائل) بسیار مناسب عمل کرده است. از طرفی سوالات، پرسش ها و پاسخ های تشریحی نیز در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند. موازی با درس دبیر در هر فصلی که دارای مسئله می باشد، ازین کتاب استفاده کنید. تست ها و مثال ها در درسنامه با هدف تعمیق مطلب و بعد از آن با هدف تفکیک تیپ بندی ها آمده اند و در عین حال سوالات و تست های تخصصی که در پایان هر فصل شاهد آنها هستیم.

دانلود نمونه این کتاب

مسائل شیمی کنکور نشر الگو

اولویت و هدف اصلی کتاب مسائل شیمی نشر الگو ارائه درسنامه ای کامل و جامع نیست و صرفاً خلاصه ای از فصل که امکان مطرح شدن مسئله از آن وجود دارد، ذکر شده است. فصل ها و زیر عنوان ها فقط مبنی بر تقویت قدرت حل مسئله هستند. در هر کلاس مسئله بعد از ذکر نکات در ابتدا توضیحی اجمالی قرار گرفته (درسنامه ی خلاصه) ، تکنیک ها و توضیحاتی وجود دارد که چگونه مسائل را حل کنیم و سپس چندین تمرین و مسئله و در آخر فصل نیز پاسخ تشریحی و آزمونی از فصل تعبیه شده است. کتاب با احتساب فصل صفر (مقدمات حل مسئله) در مجموع دارای 11 فصل می باشد. خلاصه بودن کتاب باعث شده است که ایده های چالش برانگیز و سوالات سخت در کتاب بررسی نشود.

دانلود نمونه این کتاب

دور دنیا در نیم ساعت مسائل شیمی کنکور گاج

کتاب دور دنیا در نیم ساعت مسائل شیمی گاج کتابی با ظاهری زیبا و محتوایی زیباتر، دربردارنده ی مباحث هرسه پایه و ارائه ی پایه به پایه و درس به‌ درس تمام و کمال مطالب و بانک کاملی از تست ها و پیوست ها وضمیمه ی 5 آزمون جامع و تکمیلی در پایان مطالب و ارائه‌ی پاسخ نامه‌ی کاملا تشریحی خوشرنگ.

دانلود نمونه این کتاب

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌

مسائل شیمی کنکور مینی میکرو طلایی گاج

تقسیم بندی هر فصل به چند زیرفصل در افزایش تسلط تأثیرگذار خواهد بود. در بخش «دید مفهومی» کتاب مسائل شیمی مینی میکرو طلایی گاج، درسنامه ها تمامی مواردی که برای حل یک مساله نیاز است را آورده اند. ارائه مفاهیم و حتی مطالب حفظی پیش نیاز برای حل مسائل آورده شده است. معیار اصلی انتخاب تست ها پوشش انواع تیپ ها است. پاسخنامه تشریحی هر یک از تست ها، دقیقاً زیر آن آمده است. در کنار هر تست نیز پاسخ کلیدی نیز ارائه شده است.

دانلود نمونه این کتاب

بهترین کتاب های جمع بندی و حفظیات شیمی کنکور کدامند؟

دور دنیا در نیم ساعت مفاهیم و حفظیات شیمی کنکور گاج

بهره جویی از تنوع رنگی زیاد در بیان مطالب و ارائه ی درجه بندی برای تست ها با استفاده از رنگ یکی از مهم ترین ویژگی های کتاب دور دنیا در نیم ساعت مفاهیم و حفظیات شیمی گاج است. کتابی جامع و مناسب برای دوران جمع بندی. ارائه ی پایه به پایه و درس به‌ درس مطالب و همچنین ارائه ی بانک کامل پرسش‌های چهارگزینه ای (تالیفی و سراسری)، ارائه ی 10 آزمون خط به خط، 10 آزمون شکل و نمودار، 13 آزمون مفهومی-ترکیبی، 9 آزمون موضوعی (رنگ‌ها، قیدها، کاربرد مواد، اشتباهات متداول دانش آموزی و …)، 5 آزمون مقایسه ای، 10 آزمون فصل به فصل براساس نگاه طراح کنکور سراسری محتوای ارائه شده در این کتاب است.

دانلود نمونه این کتاب

مفاهیم شیمی کنکور لقمه طلایی مهروماه

در ابتدای هر فصل از کتاب مفاهیم شیمی لقمه طلایی مهروماه بعد از ارائه ی مشخصات آن، درس نامه های نموداری (مختصر و مفید) و مفاهیم متن هرسه پایه در قالب تصاویر، نمودارها و جداول (گاهی کامل تر از کتاب درسی) ارائه شده است. در پایان هر موضوع، یک سری تست طبقه بندی شده را می‌بینید که یا تألیفی اند و یا از تست های مباحث مشترک نظام قدیم آموزشی آورده شده اند. در انتهای کتاب هم ضمیمه های ارزشمندی برای فرمول ها و معادلۀ واکنش ها وجود دارد.

دانلود نمونه این کتاب

حفظیات شیمی کنکور مینی میکرو طلایی گاج

در درس شیمی بسیاری از مباحث وجود دارند که دانش آموزان هیچ راهی جز حفظ کردن آنها ندارند. مطالب حفظی با زبانی ساده و آسان (گاهی) همراه با توضیحات بیشتر در کتاب حفظیات شیمی مینی میکرو طلایی گاج آورده شده است. همچنین شکل ها و بعضی جدول های کتاب درسی در قسمتی به نام تصویر خانه گرد هم آورده شده که مطالعه شیمی را راحت تر می کنند و در انتهای کتاب نکته های مربوط به مواد واکنش ها و اعداد را نیز می توان مشاهده کرد.

دانلود نمونه این کتاب

جمع بندی شیمی کنکور خیلی سبز

حجم درس نامه ی کتاب جمع بندی شیمی خیلی سبز خلاصه و جمع وجور است، اما گاهی در حواشی به مباحث مطرح شده در کنکورهای اخیر اشاره شده است. این کتاب درواقع جزوه نکته و تست است که برخی نکته ها را آورده و برای آنان تست نیز گلچین کرده است و در کنار هم قرار داده است. درس نامه ها اغلب گلچین شده همان درس نامه های کتاب های شیمی خیلی سبز هستند و همان سبک و سیاق را دارند.

دانلود نمونه این کتاب

جمع بندی شیمی کنکور مهروماه

کتاب جمع بندی شیمی کنکور مهروماه درواقع گلچینی از مطالب کتاب شیمی کنکور مهروماه است که از مخلوط 4 کتاب به دست آمده است؛ دهم، یازدهم، دوازدهم و یک کتاب جدید که نوآوری است. مؤلف در این کتاب به صورت موضوعی کتابی را تألیف کرده است. پنج موضوع که در سه کتاب پایه به صورت سیال وجود دارند، جمع بندی شده اند.بخش های دیگر از دو بخش آزمون عبارات و تمارین تشکیل شده اند.

دانلود نمونه این کتاب

بهترین کتاب های مناسب برای امتحانات نهایی شیمی دوازدهم کدامند؟

پرسمان شیمی دوازدهم گاج

استفاده از کتاب پرسمان شیمی دوازدهم گاج به عنوان منبعی برای آمادگی برای امتحانات نهایی در پایه ی دوازدهم پیشنهاد می شود، زیرا با تعداد کافی نمونه سوالات امتحانی از هر فصل و متناسب برای امتحانات میان ترم و پایان ترم روبرو هستیم که این بخش، حجم کم درسنامه را پوشش می دهد. از ویژگی های خوب کتاب پوشش سوالات امتحانات هماهنگ کشوری و نهایی سال های اخیر به صورت طبقه بندی و همچنین تکیه بر مفاهیم کتاب درسی از جمله «خود را بیازمایید»، «با هم بیندیشیم»، «کاوش کنید» و «تمرین های دوره ای» در طراحی سوالات است. قالب کتاب درسنامه، نمونه سوال امتحانی و پاسخ تشریحی سوالات را به ترتیب دارد و این روند برای تمام قسمت های مختلف فصل ها و زیر فصل ها یکسان است. مطالب به صورت خلاصه وار آموزش داده می شوند، نه عمقی و مفهومی. شب امتحان شیمی دوازدهم خیلی سبز کتاب شب امتحان شیمی دوازدهم خیلی سبز از چهار بخش 1- آزمون‌های نوبت اول ، آزمون‌های طبقه بندی شده (فصل به فصل) و طبقه بندی نشده (جامع ترم) 2- آزمون های نوبت دوم 3- پاسخ نامه ی تشریحی آزمون ها (که یاد بگیریم چجوری در امتحان نهایی بنویسیم) 4- درس نامه‌ی کامل شب امتحانی (فقط در 29 صفحه) تشکیل شده است.

دانلود نمونه این کتاب

سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج

کتاب شیمی دوازدهم سیر تا پیاز گاج متشکل از سه بخش اول آموزش، دوم کنکور (تست) و سوم کتاب امتحان است. تمام مطالب به صورت جامع، منطبق بر کتاب درسی و یک پله بالاتر برای موفقیت در امتحانات نهایی گنجانده شده است و فرصتی برای مطالعه از ابتدایی ترین مطالب را به مخاطب می دهد. سطح کتاب در تست ها و درس نامه‌ یکسان است و هر دانش آموزی با هر سطح علمی می تواند ازین کتاب بهره مند شود. تعداد سؤالات متناسب با محتویات درس نامه و اهمیت فصل است، زیرا کتاب بیشتر جنبه آموزشی دارد و نه ارزیابی.

دانلود نمونه این کتاب

جیبی شیمی دوازدهم خیلی سبز

کتاب شیمی دوازدهم جیبی خیلی سبز چکیده ای از کتاب درسی است، بدین معنا که رونوشتی از مطالب کتاب درسی آورده شده، اما نکات کم اهمیت تر از آن حذف شده است. در خلال درسنامه شاهد سوالات و مثال هایی هستیم که برای آموزش بهتر و مؤثرتر مطالب آورده شده اند، همراه با سه دسته سوال، دسته اول مسائل یا تمارین خلال درسنامه، دسته دوم سوالات انتهای فصل ها (عبارت های مفهومی یا پرسش های تشریحی یا عبارات درست یا غلط) و بخش سوم سوالات کنکورهای سراسری می باشند.

دانلود نمونه این کتاب

شیمی دوازدهم اسفندیار

دو نوبت امتحان اول (دی) و دوم (خرداد) 2- پاسخ تشریحی 3- فلش کارت خلاصه درس ها 4- نکته های کلیدی امتحانی 5- جدول بارم بندی آموزشی و پرورش جهت طراحی سوال، بخش های مختلف کتاب شیمی دوازدهم اسفندیار را تشکیل می دهند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌

بهترین منابع دوم برای زدن تست پیشرفته یا آزمون محور برای شیمی کنکور کدامند؟

آزمون شیمی دوازدهم فار

کتاب های آزمون فار، پایه به پایه هستند. اگر سال کنکور هستید و وقت کافی برای کتاب های آزمون پایه دارید، شیمی دهم و یازدهم هم منتشر شده است. کتاب شیمی دوازدهم فار آزمون مجموعا 32 آزمون دارد (هر فصل دارای 8 آزمون) و بقیه آزمون ها جامع هستند، همراه با سطح بندی سوال‌ها به صورت متوسط، نسبتا دشوار و بسیار دشوار. پاسخ نامه های تشریحی و درس‌نامه های مفید و مفهومی هم از دیگر ویژگی های این کتاب هستند.

دانلود نمونه این کتاب

فصل آزمون شیمی جامع خیلی سبز

کتاب شیمی جامع فصل آزمون خیلی سبز شامل آزمون‌های مبحثی و جامع است و هیچ‌گونه درس‌نامه‌ای ندارد. به صورت جامع هر سه پایه طراحی ‌شده و برای هر فصل و هر موضوع به تعداد خیلی کافی تست دارد. نوع تست ها و ترتیب آزمون‌ها به لحاظ آموزشی بسیار مناسب هستند. تست ها تألیفی هستند و سعی شده که تیپ های مختلف پوشش داده شوند که موفق هم بوده اند، اما با توجه به تعداد آزمون ها و تست ها نمی‌توان فقط در دوران جمع بندی آن را حل و بررسی کرد.

دانلود نمونه این کتاب

موج آزمون شیمی دوازدهم نشر الگو

کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم الگو مخصوص پایه دوازدهم است، اما اگر دانش آموزان می خواهند که همین کتاب را از پایه دهم یا یازدهم بخوانند باید زودتر شروع به مطالعه آن کنند. چون با وجود آزمون های جامع کنکوری نمی توان به تعداد زیاد این تست ها در بازه کوتاه 3 ماه منتهی به کنکور پاسخ داد. درسنامه ها درون کادرهای کلاس و نکته هستند که مطالب را به صورت خلاصه بیان کرده اند.

دانلود نمونه این کتاب

آزمون پلاس شیمی کنکور مهروماه

کتاب آزمون Plus+ شیمی مهروماه درسنامه ای به صورت چاپ شده ندارد و به شکل الکترونیکی و با اسکن QR-code، به صورت مبحثی ارائه می گردند (فارغ از فصل و پایه). به عنوان نمونه مبحث شیمی آلی یک جا و به صورت پیوسته و منسجم در درسنامه ها قرار گرفته اند. اگر سطح متوسط رو به بالایی دارید توصیه می شود اول منابع تستی و کتاب های جامع خود را به اتمام برسانند و بعد سراغ آزمون های این کتاب بیایید، یا از ابتدای سال تحصیلی در کنار یک کتاب جامع تستی، موازی با برنامه های خود، از آزمون های فصلی و مبحثی این کتاب بهره ببرید. از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب، می توان تعداد آزمون ها، سطح سوالات، ایده های جدید و همچنین پاسخنامه کامل را برشمرد.

دانلود نمونه این کتاب

شیمی جامع کنکور سری 98-10 قلم چی

کتاب شیمی جامع 98-10 قلم چی تالیف گروهی بیش از ده نفر از رتبه های برتر کنکور 1398 است. هرفصل کتاب شامل نکات، تعاریف، مثال ها، بخش نکات مهم و تست های آموزشی است. در انتهای هرفصل کتاب تست هم وجود دارد. ارتباط محتوایی نسبتا خوب بین مباحث سه کتاب شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم با نگاهی جامع از ویژگی های این کتاب است.

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.