logo
برترین رمان های خارجی برای شروع کتابخوانی
3

برترین رمان های خارجی برای شروع کتابخوانی

تا حالا شده که بخواهید کتابخوانی را به صورت جدی شروع کنید اما به دلیل خواندن نابجای کتاب های سخت و نامناسب در همان ابتدا، یا آشنا نبودن با کتاب های مناسب، خیلی سریع از کتاب خواندن خسته شده باشید؟

برای شروع درست هر کاری، انسان نیازمند رعایت یک سری نکات و تکنیک هاست. کتابخوانی نیز یکی از بهترین و والاترین عادت ها، تفریح ها و کارهای انسانی است. برای شروع درست و حسابی کتاب خوانی، یکی از مهم ترین نکات، انتخاب درست کتاب در اوایل دوره کتابخوانی است. انتخاب درست کتاب به شما کمک می کند تا تجربه ای هرچه بهتر از کتابخوانی داشته باشید و اشتیاق بی نظیری در شما برای ادامه راه ایجاد می کند. انتخاب کتاب درست برای شما به چندین و چند عامل بستگی دارد؛ از جمله سادگی، ژانر و سبک آن کتاب.

ما در این مقاله سعی داریم تا با معرفی 6 رمان خارجی پر مخاطب و خوش خوان، به علاقه مندانِ رمان های خارجی برای شروع کتابخوانی کمک کنیم. همچنین، برای انتخاب یک رمان مناسب جهت شروع کتابخوانی، می توانید از مقاله های «چه کتابی را کِی بخوانیم؟»، «یک کتاب یا چند کتاب همزمان؟» و «نحوه انتخاب بهترین مترجم یک اثر» استفاده کنید.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

 

کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو

«کیمیاگر» مشهورترین اثر پائولو کوئیلو است که در سال 1988 منتشر شد. این رمان تاکنون، تقریبا به تمامی زبان های زنده دنیا، ترجمه شده است. رمان کیمیاگر، به علت داشتن خط داستانی ساده و داستانی بی نهایت زیبا و دلنشین، یکی از بهترین رمان ها برای شروع کتابخوانی است. کوئیلو در رمان کیمیاگر داستانی جادویی و عرفانی را نقل می کند و این رمان در واقع، روایتی تمثیلی و آموزنده از جستجوی معنای زندگی و درون کاوی است. فضا و محیط رمان بسیار نزدیک به داستان های قدیمی کشورهای خاورمیانه است و این امر، برای مخاطب ایرانی بسیار دلنشین خواهد بود.

شخصیت اصلی رمان کیمیاگر چوپانی به نام “سانتیاگو” است که شبی، خوابی در مورد دست یافتن به گنجی در نزدیکی اهرام مصر را می بیند. او پس از ماجراهایی بالاخره راهی مصر می شود؛ و این خود شروعی بر ماجراهای بسیار جذاب او می شود. او در این راه با افراد بسیار اسرار آمیزی برخورد می کند که هر کدام، به او تکه ای از راه زندگی و پیشرفت شخصیتی را آموزش می دهند. اوج رمان زمانی است که سانتیاگو بالاخره کیمیاگرِ معروف، که جای گنج را بلد است، را ملاقات می کند.

 

گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتز جرالد

«گتسبی بزرگ» شاهکاری به یاد ماندنی و کلاسیک اثر اسکات فیتز جرالد است که برای اولین بار در سال 1952 منتشر شد. وقایع رمان گتسبی بزرگ در شهری خیالی نزدیک نیویورک، در سال 1922 و در «عصر جاز» (موسیقی جاز و رقص و پایکوبی بسیار) اتفاق می افتد. “جی گتسبی”، میلیونر خوش گذران و عجیبی است که عاشق زنی به نام “دیزی بوکانن” می شود. این رمان روایتی است از این عشق و رقابت پرفراز و نشیب گتسبی با چاشنی کینه ورزی، حسادت و استفاده از پول و قدرت و خیانت برای کنترل دیگران. این کتاب به دلیل زبان و موضوع بسیار ساده و جذاب آن، یکی از بهترین رمان ها برای شروع کتابخوانی است.

زمان وقایع رمان گتسبی بزرگ بعد از اتمام جنگ جهانی اول و مصادف با دهه رشد اقتصادی آمریکا و غیرقانونی کردن الکل در این کشور است. این موضوع یکی از موضوعات اصلی رمان است که نویسنده از آن برای انتقاد از وضعیت جامعه کمک می گیرد. گتسبی بزرگ یک رمان خارق العاده، ساده و دلنشین است از عشق و زندگی.

 

ناتور دشت نوشته دی جی سلینجر

«ناتور دشت» (ناطور دشت) بهترین اثر جی دی سلینجر است که در سال 1951 به صورت رمان چاپ شد. این رمان که ابتدا برای مخاطبین بزرگسال نوشته شده بود، مورد استقبال گسترده جوانان و نوجوانان در سراسر دنیا قرار گرفت. هر ساله حدود یک میلیون نسخه از این رمان در سراسر دنیا به فروش می ر سد و مجموع فروش آن، 65 میلیون نسخه را رد کرده است. ناطور دشت به علت زبان ساده، پرداختن به موضوعات ممنوعه در زمان خود، شرح دغدغه های نوجوان در دوران بلوغ و دیدگاه انتقادی نسبت به سیاست های دنیا، یکی از مهیج ترین و دلنشین ترین رمان ها برای شروع کتابخوانی است.

کتاب ناتور دشت، روایت زندگیِ نوجوانی شانزده ساله به نام “هولدن کالفیلد” را نقل می کند. هولدن کالفیلد نوجوانی عصبانی است که در مردابِ مسائل دوران بلوغ و مشکلات زندگی اش در حال دست و پا زدن است. سلینجر در رمان ناتور دشت با صراحتِ تمام از بسیاری از مشکلات دوران بلوغ یک نوجوان پرده برداری می کند؛ مسائل مانند هویت، بیگانگی و تعلق، تنهایی، از دست دادگی و افسردگی. هولدن کالفیلد یکی از خاص ترین شخصیت های دنیای ادبیات آمریکا است.

 

(ماجراهای) آلیس در سرزمین عجایب نوشته لوییس کارول

رمان «آلیس در سرزمین عجایب» اثر لوییس کارول، نویسنده مشهور انگلیسی، یک رمان فانتزی (خیالی) است که حدود ۱۵۶ سال قبل برای کودکان نوشته شده است. این رمان از دیرباز یکی از مشهورترین آثار ساده برای شروع کتابخوانی از سنین نوجوانی است.

داستان کتاب آلیس در سرزمین عجایب از جایی آغاز می شود که “آلیسِ” خواب آلوده به همراه خواهرش در بیرون از منزل نشسته بودند که ناگهان چشم آلیس به یک خرگوش سفید رنگ می افتد که یک ساعت جیبی دارد! آلیس این خرگوش را دنبال میکند تا به سوراخی می رسد و درون این چاله سقوط می کند. پس از آن، آلیس خود را در دنیای زیر زمینی خارق العاده ای می بیند که مملو از شخصیت های عجیب و غریب است. مانند “گربه چشایر” که پوز خند عجیبش از صورتش بیرون زده است، کرم ابریشمی که قلیان می کشد، پرنده ای اعجاب انگیز با سر شیر و تعداد زیادی انسان که از کارت بازی ساخته شده اند. او در جایی یک معجون می نوشد که باعث کوچک شدنش می شود، و در جایی دیگر یک کیک می خورد که باعث رشد فوق العاده زیاد او می شود. اما در پایان همه چیز به خیر و خوشی می گذرد، زیرا آلیس بیدار شده و متوجه می شود که این فقط یک خواب کوتاه بوده است.

 

پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی

«پیرمرد و دریا» نام رمانی کوتاه، بی نظیر، نمادین و شاعرانه از ارنست همینگوی است که در سال 1952 منتشر شد. رمان پیرمرد و دریا از جایی شروع می شود که ماهی گیری ماهر اما پیر به نام “سانتیاگو”، نتوانسته است به مدت 84 روز ماهی صید کند. پیرمرد روز 85ام را روز خوش شانسی خود می پندارد و برای همین با کمک “مانولین”، شاگرد کم سنش، آماده ی سفری طولانی برای صید ماهی می شود. در حین سفر، با توجه به توصیفات زیبای نویسنده و گفتارهای درونی پیرمرد، با شخصیت عمیق و جذاب سانتیاگو و سرگذشت او آشنا می شویم. در ادامه ی داستان، به ناگهان ماهیِ غول پیکری به قلاب او گیر می کند… اما آیا او می تواند با توجه به تجربه ی بالای خود، این ماهی غول پیکر را بگیرد و با خود به خانه ببرد؟

رمان فوق العاده پیرمرد و دریا، برای همینگوی جایزه ی پولیتزر 1953 و نوبل ادبیات 1954 را نیز به ارمغان آورده است. برخی از منتقدان ارنست همینگوی را پدر ادبیات مدرن می دانند.

 

قلب سگی نوشته میخائیل بولگاکف

«قلب سگی» رمانی کوتاه (ناولا) از میخائیل بولگاکف است. که در سال 1925 نوشته شد و تنها در سال 1987 اجازه انتشار رسمی گرفت؛ 47 سال پس از مرگ نویسنده اش. علت ممنوعه شدن این رمان کوچک، انتقادهای بسیار صریح و تند نویسنده از سیاست های کمونیستی شوروری بود. این رمان به علت داستانی بسیار زیبا و جذاب و در عین حال، کوتاه و همچنین زمینه های تاریخی و اجتماعی اش، یکی از بهترین رمان های خارجی برای شروع کتابخوانی است.

داستان کتاب قلب سگی از جای غریبی شروع می شود. رمان در ابتدا از زبان و از دید سگی ولگرد آغاز می شود که در خیابان های روسیه در به در و آواره است. او در انتظار مرگ رقت انگیز خود است که ناگهان، با ناجی خود آشنا می شود. جراحی بسیار سرشناس و ماهر سگ را دیده و او را با خود به خانه برده و نام “شریک” را به او می دهد. جراح در ابتدا از او به خوبی مراقبت می کند و به او غذا می دهد اما این تازه شروعی است برای اتفاقات ناگوار رمان قلب سگی. این جراح، در راه پیشرفت علم، با پیوند زدن اعضای یک مرد مرده به سگ بی نوا، سعی بر ساخت موجودی عجیب و غریب دارد اما، موجودی که او می سازد کم کم ظاهری انسانی اما خویی حیوانی به خود می گیرد.

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.