logo
معرفی بهترین کتاب ها برای افزایش اطلاعات عمومی
1

معرفی بهترین کتاب ها برای افزایش اطلاعات عمومی

آیا تاکنون با افرادی برخورد داشته اید که با داشتن طیف وسیعی از اطلاعات عمومی در بسیاری از زمینه ها، شما را شگفت زده کنند؟ آیا آرزو داشته اید مانند آن ها اطلاعاتی در زمینه های مختلف داشتید تا بتوانید با آن ها به بحث و گفتگو بپردازید؟

اگر جواب شما به این سوالات مثبت است، این مقاله مناسب شماست. در زمانه معاصر، صرفِ دانستن برخی از اطلاعات کاربردی در زمینه های تاریخ و جغرافیا و اولین ها و آخرین ها و برترین ها، کافی نیست.

در این زمانه با وجود منبع های اطلاعاتی اینترنتی متنوع و کامل، از ارزش حفظ کردن چنین اطلاعاتی کاسته شده است. اما از طرفی در حال حاضر، فضا برای یادگیری و حفظ اطلاعات عمیق تر در مورد هر دانشی به صورت تخصصی بازتر شده است.

مشاوره خرید کتاب درسی دکستاپ

اکنون شما می توانید با خواندن کتاب هایی عمیق تر و تخصصی تر در هر زمینه، آگاهی و دانش خود را در این زمینه ها بالاتر برده و تاثیرات فراوان مثبت این آگاهی را در ابعاد مختلف زندگی روزانه خود متوجه شوید. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از کتاب های مفید و جامع معاصر برای افزایش اطلاعات عمومی در زمینه های مختلف می پردازیم.

تاریخ جهان اثر ارنست گامبریچ

کتاب «تاریخ جهان» نوشته ی ارنست گامبریچ، اثری چکیده و جامع در مورد تاریخ بشریت از ابتدا تا کنون است. این کتاب بسیار خواندنی و مفید در سال 1935 زمانی که گامبریچ تنها 26 سال سن داشت منتشر شد. بعدها، در سال 2005 ترجمۀ انگلیسی این کتاب منتشر شد.

این کتاب دربردارنده اطلاعات بسیار مفیدی از عصر حجر تا قرن بیست و یکم می باشد. زبان مورد استفاده نویسنده در این کتاب بسیار ساده و دلنشین است و برخلاف کتاب های تاریخی معمول، خواننده را هیچگاه خسته نمی کند. پیشنهاد می شود برای شروع کسب اطلاعات کلی راجع به تاریخ دنیا و بشریت حتما ابتدا این کتاب مطالعه شود.

هنر در گذر زمان اثر هلن گاردنر

کتاب «هنر در گذر زمان» نوشته ی هلن گاردنر، یکی از بهترین و جامع ترین کتاب های چکیده در مورد سرگذشت هنر در کشورهای آمریکا، هند، چین، ژاپن و قاره اروپا می باشد. اولین نسخه این کتاب در سال 1926 منتشر شد و طی سال ها، ویرایش های مختلفی داشته است که سومین ویرایش آن، در سال 1948 و یک سال پس از فوت نویسنده منتشر شد.

طی سال ها ویرایش این کتاب توسط متخصصان، تاریخ بسیاری از هنرهای غیراروپایی نیز به آن اضافه شده است. کتاب هنر در گذر زمان تاکنون جوایز معتبری را کسب کرده است و یکی از بهترین کتاب ها برای شروع کسب اطلاعات عمومی از تاریخ و سرگذشت هنر در عصرهای مختلف می باشد.

روان درمانی اگزیستانسیال اثر اروین دی یالوم

کتاب های بسیاری در مورد تاریخ روانشناسی و تاثیر فلسفه بر آن زیاد می باشد، اما مفیدترین اطلاعات درباره روانشناسی برای مخاطبین عام، خواندن کتاب های مقدماتی و ساده در مورد مکتب های روانشناسی معاصر می باشد.

یکی از بهترین مکتب های روانشناسی حال حاضر، که در سراسر دنیا مورد استقبال روان درمانگران و مردم می باشد، روانشناسی و روان درمانی اگزیستانسیال می باشد. کتاب «روان درمانی اگزیستانسیال» توسط یکی از بهترین نویسندگان حوزه ادبیات روانشناسی و روان درمانی، اروین دیوید یالوم مشهور در سال 1980 نوشته شده است.

این کتاب همزمان برای مخاطبین عام و خاص نوشته شده است و هر مخاطبی می تواند بدون مشکل آن را بخواند و از آن استفاده کند. این کتاب برای شروع خوانش روان درمانی اگزیستانسیال و افزایش اطلاعات عمومی در مورد روان درمانی معاصر بسیار مفید می باشد.

تاریخچه تقریبا همه چیز اثر بیل برایسون

بیل برایسون در کتاب «تاریخچه تقریبا همه چیز»، بجای توضیح متداول مسائل مختلف علومی مانند ریاضی و فیزیک و شیمی، به بررسی مسائل علمی در بستر زمان پرداخته است. نویسنده با دیدگاهی مرکب از تکامل و جغرافیا، بررسی علمی بسیاری از مسائل بشریت و جهان را از بیگ بنگ شروع کرده و تا زمان حال و عصر کشف مکانیک کوانتوم پیش می برد.

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ علم است و تاریخ اولین چاپ آن به سال 2003 بر می گردد. خواندن این کتاب برای علاقه مندان به یادگیری و افزایش اطلاعات عمومی وسیع و گسترده در مورد سرگذشت مسائل علمی دنیا، حتی میلیون ها سال قبل از تاریخ بشریت، پیشنهاد می شود.

تاریخ سینما اثر دیوید بوردول

هنرِ سینما در سال های گذشته، از اهمیت دو چندانی نسبت به بسیاری دیگر از صورت های هنر برخوردار بوده است. این هنر طی سالیان گذشته تغییر و تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته است و می توان آن را، به عنوان آینه ای تمام نما از تغییرات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تاریخی و علمی بشریت در عصر معاصر بررسی کرد.

کتاب «تاریخ سینما» نوشته ی دیوید بوردول یکی از بهترین کتاب های جامع جهت بررسی جریانات و سیر تغییر و تحولات این هنر بزرگ و پیچیده طی سال های بسیار می باشد. این کتاب که با زبانی ساده نگارش شده است، در سال 1994 منتشر شد و به صورت مرتب مورد ویرایش قرار گرفته است.

کتاب تاریخ سینما در واقع تحقیقی بسیار جامع از سینمای هالیوود و آمریکا تا سینمای سراسر دنیا می باشد که تقریبا به تمامی جنبه های هنری و فنی آثار سینمایی مهم می پردازد. این کتاب علاوه بر کاربرد گسترده برای دانشجویان هنر و سینما، برای مخاطبین عام نیز بسیار مفید و خواندنی می باشد و یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش اطلاعات عمومی راجع به کلیات سینما می باشد.

سرگذشت فلسفه اثر برایان مگی

از هرچه بگذریم، از فلسفه نمی توانیم بگذریم. خواندن تاریخ فلسفه و کتاب های مقدماتی فلسفه، یکی از بهترین راه حل ها برای بهتر شدن زندگی شخصی، پیدا کردن اهداف واقعی در زندگی و افزایش اطلاعات در مورد تاریخچه تفکر بشری از عزل تا زمان معاصر می باشد.

برای رسیدن به چنین مقصودی، کتاب های بسیار متنوعی وجود دارد که خواندن هر یک بجای خود بسیار مفید می باشد. کتاب «سرگذشت فلسفه» نوشته ی برایان مگی، یکی از بهترین آثار این چنینی است که ویزگی های بسیار خوبی به عنوان اولین کتاب دارد.

این کتاب بزرگ در سال 1990 توسط یکی از مشهورترین محققین تاریخ و فلسفه، برایان مگی، نوشته شده است. این کتاب عنوان دوم « داستان جذاب 2500 سال فلسفه مغرب زمین، از یونان باستان تاکنون» را نیز یدک می کشد که خود گویای محتوای جذاب آن است.

علاوه بر این موضوع، مصوّر بودن این کتاب و استفاده از نمودارها و تصاویر و… برای بهتر به خاطر سپردن و فهم هرچه بهتر مطالب در آن، خواندنش را چندین برابر راحت کرده است. برای علاقه مندان به افزایش اطلاعات عمومی در مورد فلسفه، به خصوص فلسفۀ غرب، این کتاب یکی از بهترین کتاب های جامع برای شروع می باشد.

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.