logo
راهنمای خرید دفتر مناسب زبان انگلیسی
0

راهنمای خرید دفتر مناسب زبان انگلیسی

بسیاری از افراد سعی می‌کنند مهارت‌های زبانی خود را افزایش دهند، این افراد یا دانش‌آموز هستند یا علاقه‌مند به یادگیری که در هر دو صورت برای تمرین و یادگیری زبان نیاز دارند تا ابزارهایی مانند دفتر زبان انگلیسی داشته باشند که برای نوشتار و تمرین از آن استفاده کنند.

برای مبتدیان که در مسیر یادگیری قرار دارند خرید دفتر زبان انگلیسی توصیه می‌شود. در ادامه این مقاله با راهنمای خرید دفتر مناسب زبان انگلیسی آشنا می‌شویم.

ویژگی های دفتر مناسب یادگیری زبان

هر دفتر با توجه به کاربردی که دارد شامل ویژگی‌های خاصی است. افراد مختلف با توجه به نیاز خود دفتر مناسب را انتخاب می‌کنند. ویژگی کلی که باید در مورد دفاتر به آن توجه شود عبارت است از:

مشاوره خرید کتاب درسی دکستاپ

ابعاد و سایز مناسب دفاتر

سایز دفاتر بخصوص دفتر زبان باید متناسب باشد، سایز آن باید به گونه‌ای طراحی شود که فضای کافی برای تمرین و نوشتن در نظر گرفته شده باشد. اندازه بزرگ دفتر، جابه جایی آن را برای افراد با چالش مواجه می‌کند و حمل و نقل آن دشوار است و سایز کوچک، فضای کافی برای نوشتن در اختیار فرد قرار نمی‌دهد.

راهنمای خرید دفتر مناسب زبان انگلیسی

سایز مناسب دفتر زبان برای کسانی که از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می‌کنند نکته مثبت به حساب می‌آید و این امکان را برایشان فراهم می‌کند تا دفتر زبان را به هر کجا تمایل داشتند برده و به مطالعه بپردازند. انتخاب و خرید دفتر زبان انگلیسی با سایز مناسب می‌تواند احساس راحتی را به ما انتقال دهد و در ما ایجاد انگیزه کند، زیرا هر زمان که به آن احتیاج داریم در کنارمان است.

نوع کاغذ مناسب

یکی از ویژگی‌های مهمی که هنگام خرید دفتر زبان باید به آن توجه شود، نوع کاغذ استفاده شده برای دفتر است. این موضوع می‌تواند بر روی تجربه فرد برای نوشتن و تمرین تاثیرگذار باشد. هر چه کیفیت کاغذ بالاتر باشد احساس خوشایندی هنگام نوشتن بر روی کاغذ به فرد دست می‌دهد.

تراکم بالای کاغذ از ساییده و پاره شدن آن در هنگام پاک کردن اشتباهات می‌کاهد. کاغذ مورد استفاده در دفتر باید برای انواع خودکار و روان‌نویس مناسب باشد. ظاهر آن باید تمیز و به دور از لک باشد تا هنگام نوشتن و تمرین کردن بتوان به راحتی تمرکز کرد.

طراحی جلد دفتر

طراحی و جذابیت جلد دفاتر به خصوص دفترهای زبان می‌تواند راهی باشد که فرد برای خرید دفتر زبان انگلیسی ترغیب شود. جذابیت دفتر باعث می‌شود فرد همیشه پُر انرژی و با انگیزه به سراغ آن برود و برای حل تمرین‌ها اشتیاق به خرج دهد.

دفترهایی با جلد خاص و طراحی‌های جذاب احساس شادمانی را در فرد ایجاد می‌کنند و می‌توانند به مرور باعث پیشرفت فرد شوند. دفترها جلدهای مختلفی دارند بعضی سخت هستند با روکش مات و براق که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و دچار آسیب نمی‌شوند اما بعضی دیگر نازکتر بوده که شومیز نامیده می‌شوند و در اثر بی احتیاطی احتمال پاره شده آن‌ها است.

راهنمای خرید دفتر مناسب زبان انگلیسی

راه‌های انتخاب دفتر مناسب برای یادگیری زبان

خرید دفتر هم مانند سایر لوازم نیاز به راهنمایی و جستجو کردن دارد تا در نهایت انتخاب درستی صورت بگیرد. با این مقاله همراه باشید تا راهنمای خرید دفتر مناسب زبان انگلیسی را به شما آموزش دهیم.

  • انتخاب دفتر مناسب با مشاوره متخصصان در حوزه زبان انگلیسی
  • مقایسه برندهای مختلف با یکدیگر، انتخاب و خرید

روش‌های استفاده از دفتر آموزش زبان

برای استفاده مفیدتر از دفترهای آموزش زبان باید از روش‌های مختلف استفاده کنید. در ادامه سه روش معمول استفاده از این نوع دفاتر را که در یادگیری موثر هستند، عنوان خواهیم کرد.

  • یادداشت‌برداری از جمله مواردی است که به یادگیری بیشتر زبان انگلیسی کمک می‌کند. نوشتن کلمات، مطالب و نکات مهم باعث می‌شود اطلاعات بهتر در خاطر بمانند.
  • نوشتن هم از جمله روش‌هایی است که مهارت‌های نگارشی را تقویت کرده و به یادگیری واژگان جدید کمک می‌کند.
  • تمرین مداوم در داخل دفتر زبان انگلیسی به یادگیری سریع‌تر کمک کرده و مهارت زبان آموزی را افزایش می‌دهد.

دفتر دو خط زبان انگلیسی

این نوع دفاتر برای مبتدیان مناسب بوده و شامل دو خط است و به نوشتن حروف بزرگ و کوچک کمک می‌کند. دفتر دو خط زبان به کودکان آموزش می‌دهد تا حروف را به درستی بنویسند و هنگام نوشتن به اندازه حروف، فاصله آن‌ها از یکدیگر توجه کنند تا هر حرف در جای مناسب خود قرار گیرد.

این دفاتر به کودکان کمک می‌کند تا بعدها بتوانند بر روی دفاتر تک خط، حروف انگلیسی را به راحتی انتقال دهند. نوشتن حروف بر روی کاغذ دو خط زبان انگلیسی، یکنواخت و منظم صورت می‌گیرد.

دفتر دو خط مشکل آشفتگی خط را برطرف می‌کند. خط پایین نوشته را مستقیم نگه می‌دارد و خط بالایی اندازه را کنترل می‌کند. بسیاری از حروف بین دو خط قرار می‌گیرند، اما بعضی دیگر به خطوط بیرونی می‌رسند. حروف کوچک انگلیسی باید به اندازه فاصله بین دو خطوط وسط باشند، مانند a، c، e، i، m، n، o، r، s، u، v، w، x و z.

دفترهای دو خط زبان انگلیسی با تعداد برگ‌های مختلف قابل خریداری از فروشگاه‌های مختلف لوازم تحریر هستند. انواع دفترهای زبان انگلیسی عبارتند از40 برگ، 60 برگ، 80 برگ و100 برگ که هر دانش‌آموزی با توجه به نیاز خود آن را انتخاب و خریداری می‌کند.

انواع صحافی دفتر زبان

صحافی دفتر زبان هم مانند سایر دفاتر به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. صحافی چسب، دوخت، گیره، فنر دوبل و فنر مورب از انواع صحافی هستند.

راهنمای خرید دفتر مناسب زبان انگلیسی

صحافی روی باز شدن دفتر بر روی سطوح تاثیر زیادی دارد، همچنین صحافی روی دوام دفترها یا دفترچه یادداشت‌ها تاثیر می‌گذارد و اجازه می‌دهد تا راحت‌تر از آن‌ها استفاده کنیم. انتخاب هر کدام از انواع صحافی به کاربرد دفتر یا کتاب و بودجه کارفرما بستگی دارد. در ادامه بیشتر درباره انواع صحافی صحبت می‌کنیم.

صحافی چسب

صحافی چسب به دو صورت گرم و سرد صورت می‌گیرد؛ از این نوع صحافی به نام چسب حرارتی هم نام برده می‌شود. این نوع چسب پس از خشک شدن، ماندگاری بالایی دارد.

چسب گرم سریع خشک می‌شود و دارای کیفیت بالایی است؛ از چسب گرم در صحافی کاغذهایی با گرماژ بالا هم استفاده می‌شود. این چسب برای صحافی کاتالوگ، منوی رستوران، نشریات که عطف آن‌ها ضخامتی برابر با 3 تا 5 سانتی متر دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صحافی منگنه

برای صحافی دفترچه‌ها یا کاتالوگ‌ها که دارای تعداد صفحات کمی هستند از صحافی منگنه استفاده می‌شود. اگر تا به حال حضوری برای خرید دفتر زبان انگلیسی به فروشگاه رفته باشید حتما به عطف آن توجه کرده‌اید که صحافی منگنه است.

صحافی منگنه به دو صورت تخت و لوپ صورت می‌گیرد. این نوع صحافی به نام مفتول هم شناخته می‌شود. اگر تعداد صفحات کاتالوگ یا دفترچه بیشتر شود صحافی منگنه گزینه مناسبی برای صحافی نخواهد بود.

صحافی دوخت

همان طور که از نام آن پیداست در این نوع صحافی از نخ‌های مخصوصی برای دوختن کاغذها استفاده می‌شود. دوختن کاغذها باعث می‌شود که مقاومت آن‌ها بالا برود.

در این نوع صحافی کاغذها به صورت فرم‌های 8، 16 یا 32 تایی تقسیم می‌شوند و سپس با دستگاه یا به صورت دستی ترتیب می‌شوند و در آخر با دستگاه دوخته می‌شوند. این روش برای کتاب‌ها یا دفاتر با عطف 4 سانتی‌متر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از این روش برای کتاب‌های ارزان‌قیمت استفاده نمی‌شود.

فنر دوبل و مورب

صحافی فنر با نام سیمی هم شناخته می‌شود. حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از خرید دفتر زبان انگلیسی به خاطر برگ برگ شدن مجبور شوید آن را سیمی کنید. این روش برای صحافی کتب با تعداد صفحات کم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صحافی برای دفاتر و کتاب‌هایی که بسیار کاربردی هستند مناسب است و از پاره و برگ برگ شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

صحافی فنر به دو صورت فنر مورب و دوبل انجام می‌شود. صحافی فنر مورب برای دفاتر با حجم صفحات کم مناسب است و به محکمی فنر دوبل نیست، فنر دوبل از استحکام بیشتری برخوردار است و تعداد برگه‌های بیشتری را می‌توان با آن صحافی کرد.

سخن آخر

هر دفتر کاربرد خاص خود را دارد، دفتر زبان انگلیسی هم ابزاری است که کمک می‌کند تا یادگیری خود را افزایش دهید. افرادی که علاقه‌مند به یادگیری زبان هستند بهتر است که خرید دفتر زبان انگلیسی را اولویت قرار دهند زیرا این امکان را فراهم می‌کند تا با تمرین و یادداشت‌برداری در این زمینه بیش از پیش مهارت کسب کنند.

مفید بود؟
0
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.