logo
راهنمای خرید و معرفی انواع لاک غلط گیر
0

راهنمای خرید و معرفی انواع لاک غلط گیر

همه علاقه‌مندان به لوازم ‌تحریر این ابراز کاربردی را می‌شناسند. این محصول پرکاربرد برای متونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با خودکار نوشته شده‌اند. انواع لاک غلط‌گیر کمک می‌کنند به جای اینکه اشتباهات خود را خط بزنیم و صفحه کاغذ را سیاه کنیم از لاک غلط ‌گیر نواری استفاده کنیم تا خط خوردگی‌ها را به کمک این ابزار اصلاح کنیم، با این شیوه صفحه نوشتار ما تمیز و مرتب می‌شود. برندهای مختلفی از ایرانی و خارجی به فکر تولید این ابزار بوده‌اند.

تاریخچه لاک غلط‌گیر

بتی نسمیت گراهام اولین فردی بود که به فکر تولید لاک غلط‍‌گیر افتاد. بتی منشی و تایپیست یکی از بانک‌های دالاس بود که در ایالت تگزاس قرار داشت. این ایده وقتی او در حال تماشا کردن کارگرهایی بود که مشغول نقاشی روی شیشه بانک بودند و برای اصلاح، لایه رنگ دیگری بر روی اشتباهات خود می‌گذاشتند به ذهن او خطور کرد. او با این ایده ترکیب بی‌رنگی ساخت و به کمک یک فرچه اشتباهات تایپی خود را اصلاح می‌کرد.

بعدها او از یک شیمیدان کمک گرفت و فرمول خود را به او داد تا نواقص آن را برطرف کند. او می‌خواست لاک غلط‌گیری بسازد که سریع‌تر خشک شود. بتی توانست در سال 1958 کاغذ مایع را به عنوان محصول نهایی تولید کند و وارد بازار کند. میزان سفارشات او به اندازه‌ای بود که شرکتی به نام تولیدی لاک غلط‌گیر راه‌اندازی کرد.

مشاوره خرید کتاب درسی دکستاپ

معرفی انواع لاک غلط گیر

در طول سال‌های متوالی انواع لاک غلط گیرهای بسیاری ساخته و انواع مختلفی از آن‌ها وارد بازار شدند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بودند. با این مقاله همراه باشید تا انواع لاک غلط‌گیر را معرفی کنیم و پس از آشنایی با ویژگی‌های هر کدام لاک مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

غلط‌گیر فرچه‌ای

غلط‌گیر فرچه‌ای از لحاظ شکل ظاهری بسیار شبیه لاک ناخن‌ است. طرز استفاده از این محصول این گونه است که اگر خط‌خوردگی در متن به وجود آید می‌توان به کمک فرچه این غلط‌گیر مقداری لاک برداشت و برای تصحیح کردن استفاده کرد. استفاده از این لاک نسبت به گذشته کمتر شده است.

غلط‌گیر فرچه‌ای

هنگام استفاده از این لاک‌ها باید کمی مکث کرده و دوباره شروع به نوشتن کنید. هر چه جلوتر می‌رویم اکثر مردم تمایل دارند از لاک‌هایی استفاده کنند که طرز استفاده از آن‌ها راحت‌تر باشد و زودتر خشک شود، خوش دست باشد و هنگام در دست گرفتن احساس راحتی کنند.

غلط‌گیر قلمی

این نوع لاک‌ها از نمونه‌های دیگر انواع لاک غلط گیر پرفروش‌ هستند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. همان‌طور که از نامشان مشخص است قلمی بوده و به راحتی در داخل دست جای می‌گیرند. ساختار این لاک‌ها به این گونه است. بدنه پلاستیکی که داخل آن پر از مایع لاک است و سر فلزی که با فشار لاک بر روی سطح کاغذ فرو رفته و مایع لاک به بیرون هدایت می‌شود.

داخل تمام لاک‌های غلط‌گیر قلمی یک ساچمه قرار دارد که کمک می‌کند تا بتوان مایع داخل لاک را تکان داد تا هنگام مصرف پوشش خوبی داشته باشد. برای استفاده از این لاک قلمی باید بدنه آن را فشار داده و همزمان نوک آن را بر روی صفحه کاغذ بفشارید تا مایع داخل آن بیرون آمده و بتوانید عمل تصحیح را انجام دهید.

قبل از هر بار استفاده حتما لاک را تکان دهید. بعد از استفاده از لاک غلط‌گیر قلمی نوک آن را تمیز کنید تا برای دفعات بعد رنگ اضافه‌ای بر روی نوک آن نباشد. از دلایل مهمی که این محصول را پرطرفدار کرده است، خشک شدن سریع آن است، نیازی نیست زمان زیادی صبر کنید تا لاک خشک شود.

غلط‌گیر نواری

این مدل لاک غلط‌گیر از نظر ظاهری به صورت یک نوار باریک است که بر روی اشتباهات متنی قرار می‌گیرد. این لاک‌ها در ابتدای ورود به بازار لوازم تحریر به صورت تک رنگ سفید بودند. اما با گذشت زمان و فروش بیشتر این نوع لاک و طرفداران بسیاری که پیدا کرد، در تولید آن‌ تنوع ایجاد شد و نمونه‌های شکل‌دار آن با رنگ‌های دیگر نیز وارد بازار شد.

غلط‌گیر نواری

لاک غلط ‌گیر نواری می‌توانند اصلاحات را در دو زاویه 90 و 45 درجه بپوشانند. انواع لاک‌ غلط گیر نواری دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای هستند و آن قابل بازیافت بودن آن‌ است، از ویژگی‌های دیگر این محصول خشک شدن سریع و پوشش‌دهی بالای آن است.

برندهای مختلفی این محصول را تولید می‌کنند، ابعاد بزرگی ندارد و قابل حمل است، در تولید آن‌ها از مواد آلرژی‌زا استفاده نشده و کاملا بی‌بو است و آسیبی به ریه در اثر استنشاق و پوست دست در اثر برخورد وارد نمی‌کند.

نکات مهم انتخاب لاک غلط‌گیر

هنگام خرید هر وسیله‌ای نیاز است که ویژگی‌های آن را بررسی کنید. لاک غلط گیر هم همین‌طور است در هنگام خرید باید نیازهای خود را مدنظر قرار دهید، مزایا و معایب آن را با محصولات مشابه بسنجید و سپس اقدام به خرید کنید. در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های یک لاک غلط‌گیر خوب اشاره خواهیم کرد.

  • سرعت خشک شدن بالا
  • طراحی ارگونومیک بدنه (طراحی آن طوری باشد که هنگام استفاده طولانی مدت، دست خسته نشود.)
  • ابعاد آن مناسب و قابل حمل
  • قیمت‌ به صرفه و اقتصادی
  • استفاده از مواد غیرسمی در تولید آن‌ها
  • پوشش‌دهی عالی

تفاوت لاک غلط‌گیر نواری و مایع

قبلا به صورت جدا در مورد ویژگی‌های لاک‌ غلط گیر نواری و قلمی مایع به صورت جدا صحبت کردیم. لاک‌های نواری عملکرد سریع‌تری دارند و بلافاصله می‌توان بعد از قرار دادن بر روی اشتباهات نوشت در صورتی که لاک‌های مایع نیاز به کمی زمان دارند تا خشک شوند.

انواع لاک غلط گیر

لاک‌های مایع پوشش نازکی ایجاد می‌کنند و به راحتی و با ظرافت می‌توان اشتباهات و خط‌خوردگی‌ها را تصحیح کرد، این لاک برای کارهای هنری کاربرد بیشتری دارد اما لاک نواری به گونه‌ای است که به صورت مستطیل‌ روی اشتباهات قرار می‌گیرد و نمی‌توان ظرافت زیادی به خرج داد.

بهترین برندهای غلط گیر

برندهای مختلفی در زمینه تولید لوازم تحریر و نوشت‌افزار، لاک غلط گیر نواری و قلمی را در لیست تولیدات خود قرار داده‌اند. برندهای ایرانی و خارجی بسیاری وجود دارند که این محصول را با کیفیت‌های مختلف وارد بازار می‌کنند. از جمله برندهای ایرانی می‌توان به پنتر، سی‌کلاس، پلیکان، پیکاسو، کنکو و… اشاره کرد.

برندهای خارجی بسیاری هم به تولید انواع لاک غلط گیر مشغول هستند که از آن‌ها می‌توان به اینوکس، فابرکاستل، فکتیس، تومبو، یونی و …. اشاره کرد، در نهایت این شما هستید که باید نیازهای خود را درنظر بگیرید و محصول کاربردی‌تر با قیمت ایده‌آل‌تر را انتخاب کنید.

گاهی وقت‌ها خرید از یک برند گران‌ اصلا به صرفه نیست یعنی می‌توانید همان محصول، با همان کیفیت را اما با قیمت پایین‌تر از یک برند ناشناخته‌تر خریداری کنید. دلیل گران‌بودن بعضی برندها شناخته‌شده‌تر بودنشان است. این موضوع را در نظر بگیرید که لزوما هر برندی که ناشناخته‌تر است کیفیت پایینی ندارد.

سخن آخر

این مقاله اطلاعات کافی به علاقه‌مندان نوشت‌افزار و لوازم تحریر که علاوه بر محصولاتی مانند روان‌نویس، ماژیک هایلایت و… قصد خرید لاک غلط‌گیر دارند، می‌دهد تا با بررسی ویژگی‌های لاک غلط‌‌ گیر نواری و قلمی مناسب، بتوانند نمونه موردنیاز خود را انتخاب کنند.

محصولی کاربردی که نیازهای افراد مختلف را برآورده خواهد کرد. این محصول قطعا برای افرادی مناسب است که در طول روز زمان زیادی را برای نوشتن صرف ‌می‌کنند و طبیعتا یک ابزار مانند انواع لاک غلط‌گیر برای آن‌ها نیاز است.

اگر شما هم در طول روز به نوشتن زیاد مشغول هستید این ابزار کاربردی برای شما نیاز است و داشتن آن می‌تواند در مواقعی که خط خوردگی در متن پیش می‌آید مفید باشد، از این ابزار کاربردی علاوه بر این که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند استفاده کنند، در ادارات و شرکت‌ها هم می‌توان استفاده کرد.

مفید بود؟
0
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.