logo
برچسب ها:
معرفی برترین رمان های کشور آمریکا
0

معرفی برترین رمان های کشور آمریکا

آیا تاکنون برای پیدا کردن رمان های برتر کشور آمریکا در فضای مجازی جستجویی انجام داده اید؟

اگر جواب شما مثبت باشد، حتما با تعداد بسیار زیادی از لیست های رمان های برتر ادبیات آمریکا مواجه شده اید که موجب گیج شدن شما شده است. بسیاری از لیست های موجود مطالب خود را تنها بر اساس یک منبع ادبی تهیه کرده اند و یا مطالبی شبیه به هم دیگر دارند.

در این سری مقاله ها سعی شده است تا با مقایسه چندین منبع ادبی معتبر، تعدادی از مشهورترین و برترین رمان های کشور آمریکا را به شما معرفی کنیم.

مشاوره خرید کتاب درسی دکستاپ

گتسبی بزرگ اثر اف. اسکات فیتز جرالد

رمان «گتسبی بزرگ» شاهکاری به یاد ماندنی و کلاسیک از فیتز جرالد است که برای اولین بار در سال 1952 منتشر شد. وقایع این رمان در شهری خیالی نزدیک نیویورک، در سال 1922 و در «عصر جاز» (موسیقی جاز و رقص و پایکوبی بسیار) اتفاق می افتد.

"جی گتسبی" میلیونر خوش گذران و عجیبی است که عاشق زنی به نام "دیزی بوکانن" می شود. رمان روایتی است از این عشق پرفراز و نشیب با رنگ های تندِ خیانت و حسادت که وقایع آن، با سرعتی باورنکردنی پشت سر هم اتفاق می افتد.

زمان وقایع رمان بعد از اتمام جنگ جهانی اول و مصادف با دهه ی رشد اقتصادی آمریکا و غیرقانونی کردن الکل در این کشور است. این موضوع یکی از موضوعات اصلی رمان است که نویسنده از آن برای انتقاد از وضعیت جامعه، کمک می گیرد. گتسبی بزرگ رمانی خارق العاده، ساده و دلنشینی است از عشق و زندگی.

موبی دیک (یا نهنگ بحر) اثر هرمان ملویل

ویلیام فاکنر: «ای کاش من این رمان را نوشته بودم».
دی.اچ. لارنس: «این رمان بهترین رمانی است که راجع به دریا نوشته شده و یکی از خارق العاده ترین رمان های تاریخ ادبیات است».

این تنها دو نمونه از نظرات بزرگان ادب در مورد رمان «موبی دیک» نوشته ی هرمان ملویل است . همچنین، برخی از منتقدان این رمان را بزرگ ترین رمان آمریکایی نیز خوانده اند. رمان موبی دیک برای اولین بار در سال 1851 منتشر شده است.

جمله ی ابتدای آن «اسماعیل خطابم کنید» یکی از مشهورترین جملات ابتدای در بین آثار ادبی در سراسر تاریخ ادبیات است. این رمان روایتی است نفس گیر از شکار نهنگ ها، اما این تنها سطحی ترین لایه ی این رمان عمیق است.

موبی دیک از آنجایی یکی از بزرگ ترین رمان های آمریکایی شناخته شده است که خواننده را به دنیایی پر از داستان ها و شخصیت های خارق العاده می کشاند. دنیایی تحت تاثیر آثار شکسپیر و در تقابل با برخی از اعتقادات مسیحیت.


بیشتر بخوانید: کتاب معجزه شکرگزاری


ناتور دشت اثر جی. دی. سلینجر

رمان «ناتور دشت» شناخته شده ترین اثر جی. دی. سلینجر است که در سال 1951 به صورت رمان چاپ شد. این رمان که ابتدا برای مخاطبین بزرگسال نوشته شده بود، مورد استقبال گسترده ی جوانان و نوجوانان در سراسر دنیا قرار گرفت.

هرساله حدود یک میلیون نسخه از این رمان در سراسر دنیا به فروش می رسد و مجموع فروش آن، 65 میلیون نسخه را نیز رد کرده است. ناطور دشت روایت زندگیِ نوجوانی شانزده ساله به نام "هولدن کالفیلد" را نقل می کند. هولدن کالفیلد نوجوانی عصبانی و قطبی است که در مردابِ مسائل دوران بلوغ و مشکلات زندگی اش در حال دست و پا زدن است.

سلینجر در این رمان با به صراحت تمام از بسیاری از مشکلات دوران بلوغ یک نوجوان پرده برداری می کند؛ مسائلی مانند هویت، بیگانی و تعلق، تنهایی، از دست دادگی و افسردگی. هولدن کالفیلد یکی از خاص ترین شخصیت های دنیای ادبیات آمریکاست؛ به همین علت نیز به یکی از نماد های نوجوانان سرکش تبدیل شده است.

ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین

کتاب «ماجراهای هاکلبری فین» نوشته ی مارک تواین درخشان ترین کودکِ قهرمان در سراسر ادبیات آمریکاست. هاکلبری فین، راوی اول شخص ماجراجویی های خود در این رمان است. همچنین، هاکلبری فین راوی و رفیق "تام سایر" معروف، قهرمان رمانی دیگر از مارک تواین به همین نام، است.

رمان هاکلبری فین داستانی درخشان از ماجراجویی ها و زندگی جذاب هاکلبری فین را در مناطق جنوبی آمریکا روایت می کند. این رمان توصیفاتی بی نظیر از زندگی آمریکایی ها قبل از جنگ های جهانی و مسائلی مانند برده داری و نژادپرستی را ارائه می دهد.

ماجراهای هاکلبری فین برای اولین بار در سال 1884 منتشر شد و انقلابی در ادبیات کودک و نوجوان در امریکا به راه انداخت. مارک تواین یکی از بزرگ ترین نویسندگان کلاسیکِ ژانر طنز اجتماعی در آمریکا بود که بسیاری او را «پدر ادبیات آمریکا» می خوانند.

پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی

«پیرمرد و دریا» نام رمانی کوتاه، بی نظیر، نمادین و شاعرانه از ارنست همینگوی است که در سال 1952 منتشر شد. رمان از جایی شروع می شود که ماهی گیری ماهر اما پیر، به نام "سانتیاگو"، نتوانسته است به مدت 84 روز ماهی صید کند.

پیرمرد روز 85ام را روز خوش شانسی خود می پندارد و برای همین با کمک "مانولین"، شاگرد کم سنش، آماده ی سفری طولانی برای صید ماهی می شود. در حین سفر، با توجه به توصیفات زیبای نویسنده و گفتارهای درونی پیرمرد، با شخصیت عمیق و جذاب سانتیاگو و سرگذشت او آشنا می شویم.

در ادامه ی داستان، به ناگهان ماهی غول پیکری به قلاب او گیر می کند… اما آیا او می تواند با توجه به تجربه ی بالای خود، این ماهی غول پیکر را بگیرد و با خود به خانه ببرد؟ رمان فوق العاده پیرمرذ و دریا برای همینگوی جایزه ی پولیتزر 1953 و نوبل ادبیات 1954 را نیز به ارمغان آورده است. برخی از منتقدان همینگوی را پدر ادبیات مدرن می دانند.

خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر

رمان «خشم و هیاهو»، معروف ترین و شناخته ­شده ­ترین اثر ویلیام فاکنر، برای اولین بار در سال 1929 منتشر شده است. عنوان این کتاب از قسمتی از متن نمایش نامه ی مکبث اثر شکسپیر اقتباس شده است. رمان خشم و هیاهو روایت زندگی خانواده ای به نام "کامپسون" را نقل می کند.

روایت رویدادها در این رمان تا فروپاشی و نابودی این خانواده پیش می رود. این رمان در قالب مکتب ادبی رئالیسم جادویی و سبک جریان سیال ذهن نوشته شده است و چهار فصل و چهار راوی متفاوت دارد! راوی فصل اول "بنجی کامپسون" است که به دلیل مشکل ذهنی، نمی تواند افکار و خاطراتش را بر اساس زمان اتفاق افتادن آن ها نقل کند.

راوی فصل دوم "کوئنتین کامپسون" است که زمان را مانند قفسی ملال آور می پندارد و تصمیم به خودکشی گرفته است. راوی فصل سوم "جیسون کامپسون" است که فردی است منفعت طلب با رفتارهای جنون آمیز. اما در فصل آخر خدمتکار خانواده کامپسون، خودِ دیگر نویسنده، شروع به راوی گری می­کند.

او با زیرکی هرچه تمام تر سعی بر نگه داری خانواده کامپسون از فروپاشی کامل دارد؛ اما آیا موفق می شود؟ ویلیام فاکنر برنده­ ی جوایز متعددی شده بود که مهم ترین آن ها، نوبل ادبیات در سال 1949 و دو جایزه ی پولیتزر است.

خوشه های خشم اثر جان استاین (اشتاین) بک

رمان «خوشه های خشم» یکی از شاهکارهای جان استاین بک است که در سال 1939 برای اولین بار منتشر شد. خوشه های خشم روایتگر زندگی خانواده ی "جود" (joad) است. داستان از جایی شروع می شود که "تام جود"، شخصیت اصلی رمان، از زندان آزاد شده و به مزرعه ی خانوادگی شان باز می گردد.

زمانی که تام به خانه باز می گردد متوجه می شود همه آنجا ترک را کرده اند و در تدارک سفر به کالیفرنیا هستند. تام در راه با کشیشی عجیب و غریب به نام "جیم کیسی" آشنا می شود و آن دو، همراه خانواده جود به کالیفرنیا سفر می کنند.

در طی این سفر پر فراز و نشیب، شخصیت های جالب و قابل تامل خانواده ی جود، بهتر شناخته می شوند. هر یک از شخصیت های این رمان نمایانگر یک بُعد از ویژگی های جامعه ی آمریکاست. استاین بک به دلیل نوشتن این رمان، برنده جایزه ی پولیتزر و جایزه ی ملی ادبیات آمریکا شده است.

استاین در سال 1962 موفق به دریافت جایزه ی نوبل ادبیات شد و در مراسم نوبل، از خوشه های خشم به عنوان بهترین رمان او یاد شد. جان استاین بک یکی از بزرگان مکاتب ادبی رئالیسم و ناتورالیسم است و برخی به او لقب «غول ادبیات آمریکا» را داده اند.

کشتن مرغ مقلد (مینا) اثر هارپر لی

رمان «کشتن مرغ مقلد» نوشته ی هارپر لی، یکی از آثار کلاسیک ادبیات مدرن آمریکاست که جدای درون مایه های اجتماعی اش، در قالب ژانر گوتیک و طنز تلخ قرار می گیرد. این رمان در همان ابتدای انتشارش در سال 1960 موفقیت بالایی را کسب کرد و برای نویسنده اش جایزه ی پولیتزر را نیز به ارمغان آورد.

کشتن مرغ مقلد روایتی است از زندگی کودکی شش ساله به نام "جین لوئیس (اسکات) فینچ" که پدری میان سال و وکیل به نام "آتیکوس" دارد. راوی کتاب اسکات شش ساله است؛ اما پدر او قهرمان اصلی و دراماتیک این رمان است. آتیکوس وکیل مدافع سیاه پوستی به نام تام "رابینسون"، متهم به جرم تجاوز، می شود.

او تمام سعی خود را برای اثبات بی گناهی رابینسون می کند اما در این راه، به بسیاری از صفات بد متهم می شود. داستان حول محور مسائل اجتماعی در دوران رکود بزرگ اقتصادی در جنوب آمریکا جریان می یابد. انتقاد از نژادپرستی، بی عدالتی و تخریب چهره ی بی گناهی، از درون مایه های اصلی این رمان هستند.

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.