logo
نکات مهم در انتخاب خودکار تبلیغاتی
0

نکات مهم در انتخاب خودکار تبلیغاتی

مقدمه

اگر اهل نوشتن با خودکار باشید حتما با خودکارهای تبلیغاتی آشنا هستید. حتی ممکن است اگر نگاهی به مجموعه خودکارهایتان بیندازید، حداقل یک خودکار تبلیغاتی را در میانشان ببینید. به همین دلیل است که می‌توان گفت خودکارهای تبلیغاتی یک راه عالی برای تبلیغ کسب‌وکارها هستند.

در واقع ارائه دادن یک خودکار که دارای هویت یا لوگوی شما باشد، یادآور فیزیکی کسب‌وکار شما خواهد بود و تاثیری ماندگار بر مشتریان بالقوه ایجاد می‌کند. با این حال، در نظر داشته باشید که خودکار تبلیغاتی باید ساده، موثر و در استفاده روزمره، مفید باشد. در این مقاله همه ویژگی‌های یک خودکار تبلیغاتی کارآمد را بررسی خواهیم کرد.

مشاوره خرید کتاب درسی دکستاپ

چرا خودکارهای تبلیغاتی ایده خوبی هستند؟

علی‌رغم پیشرفت تکنولوژی، خودکارها همچنان نقش مهمی در زندگی روزمره دارند و به طور مکرر از آن‌ها برای اهداف مختلف مانند یادداشت‌برداری، طراحی، امضای اسناد و … استفاده می‌شود. به همین دلیل است که خودکارهای تبلیغاتی از به‌یادماندنی‌ترین و جذاب‌ترین راه‌ها برای جذب مشتری و افزایش آگاهی از برند هستند.

کارت‌های ویزیت و انواع بورشور می‌توانند اطلاعات زیادی در رابطه با کسب‌وکار شما ارائه دهند، اما معمولاً مدت کوتاهی پس از دریافت، دور ریخته می‌شوند. با این حال مشتریان خودکارهای باکیفیت را نگه می‌دارند و سال‌ها از آن‌ها در خانه و محل کار خود استفاده می‌کنند.

این موضوع نشان‌دهنده تاثیر مثبت خودکارهای تبلیغاتی است. هدیه دادن یک خودکار تبلیغاتی با این که ممکن است کاری کوچک به نظر برسد، اما اغلب مورد استقبال قرار می‌گیرد. با توجه به مطالعاتی که در سال 2021 صورت گرفت، 94% مردم از دریافت محصولات تبلیغاتی لذت می‌برند.

نکات مهم در انتخاب خودکار تبلیغاتی

چه مواردی را باید موقع انتخاب خودکارهای تبلیغاتی در نظر بگیریم؟

باید توجه داشته باشید که خودکارهای تبلیغاتی با توجه به ماندگاری بیشتر، مدت طولانی‎تری نزد مشتریان خواهند ماند و با هربار استفاده یادآور کسب‌وکار شما خواهند بود. به همین دلیل است که باید در زمان انتخاب خودکار تبلیغاتی مخصوص برند خود، دقت لازم را به خرج دهید تا فرد گیرنده با هر بار نوشتن، به نیکی از برند شما یاد کند.

بدنه خودکار

با در دست گرفتن خودکار تبلیغاتی، شکل و جنس بدنه خودکار می‌تواند نظر مشتریان بالقوه را در مورد برند شما شکل دهد.

جنس بدنه

جنس بدنه خودکار تبلیغاتی در احساسی که به مخاطب منتقل می‌کند و کیفیت آن اثرگذار است. خودکارهای تبلیغاتی معمولا در دو جنس پلاستیکی و فلزی ساخته می‌شوند:

  • پلاستیکی
    ​ به دلیل نحوه ساخت، خودکارهای پلاستیکی را می‌توان در شکل‌ها و رنگ‌های زنده و گوناگون سفارش داد. بدیهی است که خودکار‌های پلاستیکی، نسبت به انواع فلزی، وزن و قیمت کمتری دارند اما ممکن است در نظر گیرنده، به همان اندازه باارزش نباشند. همچنین نمی‌توان روی آن‌ها با لیزر، حکاکی انجام داد. این جنس خودکار به عنوان یک هدیه تبلیغاتی رنگارنگ و چشم‌نواز در حجم بالا مناسب است.
  • فلزی
    خودکارهای تبلیغاتی فلزی معمولاً از جنس آلومینیوم هستند، اما می‌توانند از برنج، فولاد ضد زنگ و سایر فلزات نیز ساخته شوند. این خودکارها معمولاً در دست سنگین‌ترند و عمر مفید بیشتری دارند. خودکار‌های فلزی کمی گران‌تر از همتایان پلاستیکی خود هستند و همچنین می‌توان رویشان با لیزر حکاکی کرد. این مدل خودکار تبلیغاتی به عنوان یک هدیه شرکتی برای تبلیغات طولانی‌مدت و ماندگار، انتخابی ایده‌آل است.

شکل بدنه

شکل بدنه، بر دیزاین کلی محصول، نوع نوشتن اطلاعات تبلیغاتی و همچنین احساسی که از نوشتن با آن منتقل می‌شود، تاثیر می‌گذارد. بدنه خودکارهای تبلیغاتی معمولاً به دو شکل زیر است:

  • ساده (استوانه‌ای)
    این شکل بدنه، ظاهری شیک و نسبتاً باریک داشته و به راحتی در دست قرار می‌گیرد. این شکل بدنه برای خودکارهای تبلیغاتی‌ای که فلزی هستند و به راحتی نمی‌توان به آن‌ها شکل داد، مناسب است. خودکار استوانه‌ای می‌تواند جای دست پلاستیکی هم داشته باشد. داشتن جای دست پلاستیکی در نوشتن طولانی‌مدت، به راحتی دست کمک می‌کند.
  • بدنه شکل‌دار
    این شکل بدنه، طراحی ارگونومیک‌تری دارد که برای گرفتن در دست و نوشتن راحت‌تر است. بدنه ارگونومیک این مدل، شکل بصری زیبایی دارد که در خودکارهای پلاستیک رایج است. این مدل بدنه هم می‌تواند یک جای دست پلاستیکی یا سیلیکونی داشته باشد که آن را برای نوشتن متن‌های طولانی هم مناسب می‌کند.

نکات مهم در انتخاب خودکار تبلیغاتی

رنگ بدنه خودکار

هنگام تصمیم‌گیری برای رنگ‌ خودکار تبلیغاتی، باید تنوع رنگی برند خود و آنچه را که می‌خواهید به مخاطبان منتقل کنید، در نظر بگیرید. در واقع این موضوع باید پیش‌ از این و در زمان انتخاب رنگ برند و هماهنگی آن با ارزش‌های برند در نظر گرفته شود.

رنگ برند و خودکارهای تبلیغاتی شاید اولین موردی باشد که مخاطبان را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد. برخی از مواردی که در هنگام انتخاب پالت رنگی خودکارهای تبلیغاتی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

رنگ‌های روشن: این رنگ‌ها معمولاً چشم‌های بیشتری را به سمت یک برند جذب و مشتری را تشویق می‌کنند تا یک برند را نسبت به برندهای دیگر انتخاب کند. رنگ های روشن به دلیل زنده بودن، معمولا از نظر بصری جذاب‌ترند. برای مثال اگر در یک نمایشگاه تجاری، استند دارید، رنگ‌های شاد باعث می‌شود خودکار تبلیغاتی شما در بین انبوه خودکارهای دیگر بیشتر به چشم بیاید و توجه مشتریان را جلب کند.

رنگ‌های طبیعی: رنگ‌های خاکی و سبزهای پاستلی برای کسب‌وکارهایی که قصد دارند برند خود را مرتبط با طبیعت معرفی کنند، انتخاب‌هایی عالی هستند. چه بخواهید بگویید محصولاتتان با طبیعت سازگار یا ارگانیک هستند، این رنگ‌ها به راحتی پیامتان را منتقل کرده و توجه مشتریان مرتبط را به خود جلب می‌کنند.

رنگ‌های متالیک: این رنگ‌ها توسط برندهایی که در زمینه تکنولوژی کار می‌کنند یا لوکس هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها درخششی طبیعی داشته و باعث برجسته شدن این برندها در زمینه بازاریابی خواهند شد.

نوع و رنگ جوهر خودکار

رنگ جوهر

جوهر خودکارهای تبلیغاتی معمولا به رنگ آبی یا مشکی است. این دو رنگ معمولا هزینه کمتری دارند و برای افرادی که به دنبال گزینه‌های به‌صرفه‌تر هستند، مناسب‌ترند. اما اگر دوست دارید متفاوت‌تر دیده شوید، با توجه به رنگ لوگو و طیف رنگی برند خود، رنگ جوهر خودکار تبلیغاتی‌تان را انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب خودکار تبلیغاتی

نوع جوهر

خودکار بال پوینت

خودکارهای بال پوینت، محبوب‌ترین انتخاب در فضای تبلیغاتی هستند. این مدل خودکار، جوهری با پایه روغن دارد که برای نوشتن، روی یک توپ فلزی جریان پیدا می‌کند و سپس روی کاغذ می‌آید. نوک خودکار بال پوینت معمولا با کلیک یا چرخش بیرون می‌آید و جوهر آن به راحتی خشک نمی‌شود.

خودکارهای رولربال

خودکارهای رولربال (روان‌نویس) نیز از یک توپ برای کشیدن جوهر روی کاغذ استفاده می کنند. در این مدل خودکار، جوهر بر پایه آب است و تجربه نوشتن نرم‌تری را ارائه می‌دهد، اما جوهر آن خیلی سریع‌تر خشک می‌شود؛ بنابراین این خودکارها معمولاً یک درپوش جداگانه دارند که پس از استفاده از خودکار باید بسته شود.

خودکار ژله‌ای

خودکار ژله‌ای از رنگدانه‌های معلق در ژل بر پایه آب استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود جوهر ظاهری شفاف‌ و دقیق‌تر داشته باشد. با این حال، این مدل جوهر، بیشتر از مدل‌های دیگر قطع شده و دیرتر روی کاغذ خشک می‌شود.

ماژیک هایلایتر

ماژیک‌های هایلایتر معمولا از نوک نمدی یا موم استفاده می‌کنند و جوهر روشنی دارند. آن‌ها بعد از کشیدن روی کاغذ به سرعت خشک شده و متنی که روی آن کشیده می‌شوند را برجسته می‌کنند. این مدل ماژیک برای پررنگ‌تر کردن اهمیت بخشی از متن یا یادداشت انتخاب مناسبی است.

ماژیک

ماژیک‌ها جوهر را از طریق نوک نرم فشرده خود انتقال می‌دهند. جوهر ماژیک معمولاً ماندگار است و می توان از آن روی اکثر سطوح مانند شیشه، چوب، پلاستیک و فلز استفاده کرد.

قلم استایلوس

قلم استایلوس که به قلم لمسی نیز شناخته می‌شود، دارای نوک مخصوصی است که آن را برای کار با صفحات لمسی انواع تبلت یا تلفن همراه مناسب می‌کند. این سبک از خودکارها معمولاً از جنس پلاستیک یا فلز ساخته می‌شوند.

استایل خودکار

نوع در خودکار، هم در تاثیری که بر مشتری می‌گذارد، اثرگذار است و هم به محافظت در برابر نشت ناخواسته جوهر خودکار کمک می‌کند.

خودکار کلیکی

نوک این مدل خودکار با فشردن قسمت انتهایی آن بیرون می‌آید و در خودکارهای بال پوینت محبوب‌تر است.

خودکار پیچی

خودکارهای پیچی همان‌طور که از نامشان پیداست، خودکارهایی هستند که می‌توانید نوکشان را با پیچاندن بدنه، بیرون بیاورید . این استایل برای خودکار‌های فلزی کاربرد زیادی دارد و اجازه می‌دهد با حفظ زیبایی طراحی، از خشک شدن جوهر خودکار جلوگیری شود.

خودکار با درپوش مجزا

خودکارهایی که در مجزا دارند معمولاً روان‌نویس‌هایی هستند که از نوشتن با آن‌ها لذت خواهید برد. اما اگر درپوش را گم کنید، جوهر این نوع خودکار معمولا به سرعت خشک می شود. برای جلوگیری از این موضوع، معمولاً جایی برای قرار دادن درپوش‌ خودکار در انتهای دیگر بدنه آن وجود دارد.

نکات مهم در انتخاب خودکار تبلیغاتی

سفارشی‌سازی

در مشاغل شرکتی، خودکارهای سفارشی تبلیغاتی، گزینه‌های محبوبی برای هدیه به کارمندان و مشتریان هستند. کسب‌وکارها معمولا درحجم‌های بالا، خودکارهای سفارشی‌سازی‌شده تبلیغاتی با لوگو و اطلاعات خود را برای جذب مشتریان تهیه می‌کنند. استفاده از خودکارهای تبلیغاتی برای دستیابی به پایگاه مشتریان بزرگ‌تر و ایجاد تصویری ماندگار از برند در ذهن مخاطب انجام می‌شود.

چه اطلاعاتی را می‌خواهید روی خودکار تبلیغاتی خود ثبت کنید؟

بهتر است قبل از سفارش خودکار تبلیغاتی خود، به اطلاعاتی که می‌خواهید روی آن ثبت کنید، فکر کنید. اگر کسب‌وکار بزرگی دارید و افراد زیادی با نام شرکتتان آشنا هستند، بهتر است به لوگو، نام شرکت و یا شعار تبلیغاتی خود بسنده کنید.

اما اگر دوست دارید افراد بیشتری با کسب‌وکارتان از راه‌های متنوع آشنایی داشته باشند، بهتر است علاوه بر نام شرکت و لوگو، یک راه ارتباطی مثل آدرس سایت یا اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را ثبت کنید. لازم به ذکر است که شما هم می‌توانید مثل بسیاری از شرکت‌ها با ثبت یک کیوآرکد روی بدنه خودکار، همه راه‌های ارتباطی خود را به مشتری معرفی کنید.

شکل بدنه خودکار تبلیغاتی را با توجه به اطلاعاتی که دوست دارید روی خودکار شما باشد و شکل لوگوی خود انتخاب کنید. معمولا خودکارهای استوانه‌ای جای کمتری برای ثبت اطلاعات دارند و خودکارهایی که بدنه‌های بزرگ‌تری دارند، برای نمایش اطلاعات بیشتر، مناسب‌ترند.

بهتر است روی هر خودکار تبلیغاتی به ثبت یک راه ارتباطی عمده، قناعت کنید تا موارد نوشته ‌شده روی سطح خودکار، اندازه مناسبی داشته و به راحتی خوانده شوند. اگر قصد دارید با یک خودکار تبلیغاتی، اطلاعات زیادی را به مشتریان انتقال دهید، می‌توانید از خودکارهای بنردار استفاده کنید. این نوع خودکار یک قسمت کاغذی جدا برای چاپ اطلاعات بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکات مهم در انتخاب خودکار تبلیغاتی

معمولا ثبت اطلاعات روی خودکارهای تبلیغاتی به سه روش حکاکی لیزری، دیجیتال و با استفاده از پد، صورت می‌گیرد. روش حکاکی لیزری که مخصوص خودکارهای فلزی است، در هیچ صورتی پاک نشده و جلوه زیبایی دارد.

چاپ دیجیتال، هم روی سطوح فلزی هم پلاستیکی مورد استفاده قرار می‎‌گیرد و انواع چاپ رنگی را به راحتی و با وضوح بالا به سطح موردنظر منتقل می‌کند. چاپ با استفاده از پدهای سیلیکونی، مقرون به صرفه بوده و برای هر دو سطح پلاستیکی و فلزی مناسب است. از مزایای این روش می‌توان به چاپ روی سطوح منحنی اشاره کرد.

خودکار تبلیغاتی خود را با چه نوع بسته‌بندی‌ای ارائه می‌دهید؟

اکثر خودکارهای تبلیغاتی بدون بسته‌بندی خاصی به مشتریان هدیه می‌شوند. اما اگر قصد دارید یک خودکار درجه یک را به عنوان هدیه شرکتی ارائه دهید، استفاده از بسته‌بندی، ارزش خودکار تبلیغاتی شما را در ذهن گیرنده بالاتر می‌برد.

اقتصادی‌ترین گزینه برای بسته‌بندی خودکار تبلیغاتی، کاور خودکار کاغذی است. بعد از آن، کاور خودکار مخمل، جعبه خودکار مقوایی و جعبه خودکار درجه یک چوبی، از انواع بسته‌بندی مخصوص خودکارهای تبلیغاتی هستند.

نتیجه گیری

در پایان لازم است اضافه کرد که از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین خودکار تبلیغاتی مخصوص کسب‌وکارتان، در نظر گرفتن نیازهای شرکت و بودجه تعیین‌شده برای این کار است. البته لازم به ذکر است که استایل‌، شکل بدنه، رنگ و … خودکارهای تبلیغاتی، به موارد اشاره شده محدود نمی‌شود و شما می‌توانید انواع مختلف خودکارهای سفارشی برای مثال خودکارهای چوبی را سفارش داده و تهیه کنید.

نکته مهم در انتخاب و طراحی خودکار سفارشی توجه به هویت و ارزش‌های برند است تا مشتری بتواند با در دست گرفتن خودکار تبلیغاتی شما با ویژگی‌های کسب‌وکارتان آشنایی پیدا کند. به نظر شما یک خودکار تبلیغاتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ لطفا در قسمت نظرات ما را در جریان نظرات خود بگذارید.

مفید بود؟
0
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.